Reclamele omoara bateriile de Android
Niste cercetatori de la Purdue University si de la Microsoft s-au angajat sa studieze cu precizie cine este responsabil de consumul de energie pe terminale cu Android si au fost bulversati de descoperire.
Aplicatia intitulata EProf, creata de echipa lui Abhinav Pathak, reuseste sa separe impactul fiecarui flux de instructiuni dintr-o aplicatie de Android pentru a putea vedea ce afecteaza atat de mult bateriile terminalelor cu sistemul de operare marca Google.
Testul a fost realizat pe un smartphone Nexus One cu Android 2.3 ce rula Angry Birds, FreeChess si aplicatia celor de la The New York Times. In cazul Angry Birds si FreeChess, rezultate au fost dramatice: 70% din baterie era consumata de feedurile de reclame afisate, care se schimba la fiecare nivel al jocului, si doar 30% din energie era consumata de joc efectiv. Tot in cele 70% intra transmiterea de informatii referitoare la localizarea utilizatorului, scenariile de utilizare a aplicatiilor respective si procesul de descarcare a reclamelor actualizate. In cazul New York Times, desi nu reclamele erau problema, 15% din baterie era consumata pentru a transmite informatii legate de utilizator catre serverele companiei.
EProf va fi disponibila in curand in Market ca o aplicatie gratuita, sub o licenta open source. Oricum aplicatia este gandita nu pentru a critica consumul de baterie al aplicatiilor, ci mai degraba pentru a-i stimula pe dezvoltatori sa-si optimizeze algoritmii de inserare de reclame. Aparent, se lucreaza si la o versiune a respectivei aplicatii pentru Windows Phone, din pacate la acest moment nu se cunosc mai multe detalii.