Interbrand: Popularitatea Apple se apropie de Coca Cola
Precum adolescentii din liceu care se luptau pentru popularitate, in acelasi fel companiile din toate domeniile incearca in fiecare an sa fie pe primul loc in topul Interbrand.
Topul Interbrand reprodus in imaginea de mai sus are in vedere doua elemente importante care influenteaza pozitia in clasament. Primul criteriu este legat de performanta fiscala a companiei, in ultimul an iar al doilea are legatura cu valoare financiara pe care ar putea-o obtine o companie prin simplul fapt ca este Apple, IBM, Google sau Microsoft.
Cu toate ca topul de mai sus nu incorporeaza prea multi jucatori noi, interesant este modul agresiv prin care niste giganti din domeniul tehnologic au ajuns sa invadeze primele locuri din clasament. Apple, de exemplu, datorita popularitatii gadgeturilor sale portabile a ajuns sa faca o impresie foarte buna printr-un salt remarcabil de pe pozitia a opa pana pe locul 2. Amazon, dupa mai multe lansari incununate de succes a reusit sa sara de pe locul 26 pana pe 20. Samsung, din motive asemanatoare cu cele ale Apple, ocupa acum locul 9 inaintea unor companii cu o istorie impresionanta precum Disney, Nokia sau Mercedes-Benz. In cazul in care cautati cu lumanarea Facebook-ul in acest clasament, din pacate doar pozitia 69 a fost atinsa de gigant, in parte din cauza IPO-ului dezastruos.
Cu toate ca Nokia sau Microsoft au inregistrat o depreciere a valorii brandului, interesant este sa vezi ca producatori de gadgeturi au devansat fara probleme companii de renume din domeniul modei sau a productiei de masini de lux.