Cum arată noile autobuze din Voluntari, cumpărate cu o avere și foarte poluante

de: Daniel Ștefan
01 05. 2019

Primăria Voluntari a achiziționat 50 de autobuze noi pentru transportul locuitorilor din Voluntari. Au fost cumpărate cu o sumă uriașă, iar autobuzele se încadrează mult sub standardele actuale de poluare.

La inițiativa inițiativa lui Florentin Pandele, după cum menționează anunțul de pe Facebook, Serviciul de Transport Voluntari a semnat un contract în valoare de 5,52 de milioane de lei cu firma olandeză VDL Bus and Coach pentru achiziția a 50 de autobuze noi.

Până acum, au fost deja livrate zece dintre ele, urmând ca restul de 40 să ajungă în țară până la sfârșitul lunii mai.

Primăria Voluntari a publicat pe Facebook și câteva imagini cu noile mașini și, după cum poți observa, acestea sunt mai mari decât cele care rulează de ani buni prin Capitală. Mașinile par să aibă aproape aceleași dimensiuni precum noile autobuze achiziționate de Primăria Capitalei, sub egida Gabrielei Firea. Dacă ne uităm la culoare lor, observăm o asemănare chiar mai evidentă.

Cum vor fi noile autobuze care te vor duce și aduce din Voluntari

Noile autobuze olandeze promit o capacitate de cca. 80 de persoane și sunt dotate cu aer condiționat (opțiune care n-ar trebui, oricum, să mai lipsească din mijloacele de transport în comun, deci nimic lăudabil).

Licitația pentru achiziția autobuzelor a fost lansată încă de la finalul lunii ianuarie a acestui an. Firma olandeză a reușit să se încadreze în parametrii ceruți de Primăria Voluntari, dar prețul de 5,52 de milioane de lei este fără TVA.

La inițiativa domnului primar, Florentin Costel Pandele, Instituția Primarului Orașului Voluntari prin Serviciul de Transport Voluntari, a achiziționat 50 de autobuze marca VDL BERKHOF AMBASSADOR pentru a veni în ajutorul cetățenilor care folosesc transportul în comun.

Autobuzele sunt dotate cu aer condiționat, au o capacitate totală de 80 de persoane, dintre care 38 de locuri pe scaune.

Primele zece autobuze au fost deja livrate și urmează să fie puse în circulație în aproximativ două săptămâni. Restul de 40 de autobuze vor ajunge până la sfârșitul lunii mai și vor intra în circulație imediat după ce vor fi înmatriculate.

Problema este că dintre cele 50 de autobuze, 30 au normă de poluare Euro 5 iar 20 au normă de poluare Euro 3.