Vești proaste pentru clienții Digi Mobil. Ce a decis operatorul de telecomunicații să facă

de: Ștefan R. Apostol
16 10. 2020

Există un avânt fără precedent al internetului și dispozitivelor mobile de care ne bucurăm în prezent. Acesta s-a produs în condițiile în care România s-au lansat si comercializat cu succes 4 generații tehnologice de comunicații mobile. Printre acestea și tehnologia 5G. 5G, a cincea generație de comunicații mobile, a beneficiat de o multitudine de analize, încercări, teste demonstrative și lansări comerciale precoce pe toate meridianele, inclusiv teste în România încă din 2017. Printre companiile de telecomunicații din România care vrea implementarea 5G este și DIGI.

Vești proaste pentru clienții Digi Mobil

DIGI România este unul din importanții jucători de pe piața de telecomunicații din România. Fie că vorbim de internet de mare viteză, sau fie că vorbim de televiziune digitală, compania și-a dezvoltat o infrastrctură bine pusă la punct.

Domeniul în care mai are multe de rezolvat, este cel al serviciilor de telefonie mobilă, ținând cont de noile tehnologii. Dacă Vodafone deja a lansat, cu succes tehnologiile 5G, la fel și Orange, DIGI România este încă la stadiul de cerere de licențe. Cel puțin astea sunt, pentru moment, informațiile. În ceea ce privesc vechile tehnologii, 2G, 3G și 4G, singurul loc în care DIGI stă bine, este acoperirea 2G.

DIGI România are 3 milioane de abonați

Când vine vorba de acoperirea 2G în sistemul de telefonie mobilă, DIGI și-a îmbunătățit infrastructura. În schimb, de partea cealaltă, la 3 și 4G, acoperirea suferă, atât la semnal cât și la transferul de date. Aici DIGI România ar trebui să se concentreze mai mult acum, până la obținerea licențelor 5G.

Ce ar trebui să facă acum DIGI România

Cu peste 3 milioane de abonați, ai spune că DIGI România stă bine la cash-flow și că și-ar putea permite îmbunătățiri la infrastructura 3G, respectiv 4G. Problema este că hărțile de acoperire, cu cele două tehnologii, nu au mai fost acutalizate din 25 august, iar lucrurile parcă au stagnat.

Având, mai ales acum, un concurent puternic în Vodafone, după achiziționarea UPC, aceștia ar trebui să-și revizuiască strategiile. Revizuirea ar trebui făcută atât pe partea de servicii de telefonie, cât și pe oferta de servicii de televiziune digitală.

În comparație, Vodafone, odată cu lansarea noului sistem digital complet, a urcat la 204 de canale + 87 canale online (multe HD și 4K). De partea cealaltă, DIGI în oferta completă digitală, are 152 de canale (2 posturi 4K și 38 canale HD).

Vodafone, în comparație cu DIGI, a crescut numărul de canale tv în digital (grilă digitală Vodafone TV)

Concurența este acerbă, iar Orange vine vertiginos din spate și pe acest segment, al televiziunii digitale. Pentru moment TELEKOM iese din discuție, având în vedere telenovela vânzărilor de active către Orange și compania celor de la RCS-RDS. Cert este că într-o eră a vitezelor și a unei digitalizări agresive, atât DIGI România, cât și celelalte companii, ar trebui să gândească cu un pas înainte.