În contextul noilor politici implementate de companie, cei care vor folosi aceste mijloace de transport au aflat vestea momentului de la CFR Călători despre cursele unde nu vor mai avea nevoie să rezerve loc în tren.
În aceste zile se discută un proiect în interiorul Ministerului Transporturilor, conform căruia s-ar putea elimina obligativitatea rezervării unui loc, dar numai pentru acele călătorii care nu depășesc 40 de kilometri. În afară de asta, trebuie reamintit că s-au scumpit biletele de tren de la 1 aprilie.
Proiectul aflat în dezbatere și publicat de MT pe site, prevede că aceste călătorii să nu mai vină și cu obligația călătorilor de a plăti în plus pentru o rezervare de loc. Spre exemplu, la această oră o călătorie de la Predeal la Sinaia, o distanță de doar 19 km, costă 16,5 lei, iar conform noilor propuneri, ar ajunge să coste cu 5,5 lei mai puțin, fiind eliminat costul rezervării.
Dar, dacă vei pleca de la București spre Ploiești, noua normă nu se va aplica, având în vedere că sunt aproximativ 60 de kilometri pe calea ferată.
Deși se preconizează că și în 2024 compania CFR Călători să aibă pierderi, Ministerul Transporturilor și-a propus să scadă anumite costuri la biletele de transport, având câteva măsuri în discuție, printre care și cea despre care am menționat.
În același proiect se mai specifică o variantă de diminuare a costurilor, și anume prin diferențierea în funcșie de distanța în km parcursă, și nu cum este în prezent.
„Tariful de loc se reglementează cu tarife diferențiate (la categoriile Interregio și Regio) în funcție de anumite distanțe kilometrice cu prețuri între 2,00 lei și 5,50 lei”, se spune în textul propunerii, conform profit.ro.
Deși există o anumit ambiugitate în proiect, ceea ce se poate deduce din conținutul proiectului, este că la cursele mici, sub 40 de miloemtri distanță parcursă, să se elimine definitiv taxa de rezervare a unui loc, iar pe celelalte distanțe, să se calcuzele diferențiat, progesiv pe kilometrii dinstanță între cele două destinații, ținându-se cont și de cele metroopolitane.
Proiectul mai prevede ca, odată ce va fi adoptat Ordinul de ministru, să existe o perioadă de cel puțin 60 de zile pentru implementarea corectă a noilor tarife și pentru a-și obișnui clienții cu noile măsuri tarifare.
Nu se știe când va fi adoptat acest ordin, se așteaptă să se stabilească care va fi impactul bugetar al implementărilor, precum și pierderile, în cazul în care acestea există.