Veste proastă de la Metrorex. Ce se întâmplă cu circulația metrourilor, sunt datorii mari

de: Ana Chivu
08 07. 2022

Vești noi pentru bucureșteni din partea Metrorex! Noua modificare îi va afecta pe toți cei care obișnuiesc să circule cu metrourile. Din păcate, schimbarea vine din cauza datoriilor Metrorex către Alstom. Mai exact, este vorba despre o suma restantă de 170 de milioane de lei către compania franceză care se ocupă de lucrările de întreținere a trenurilor. Cea din urmă vine cu noi informații despre ceea ce urmează să se întâmple.

Vești pentru bucureșteni: ce se întâmplă cu circulația metrourilor

Metrorex vine cu vești proaste pentru bucureștenii care călătoresc în mod normal cu metroul. Mai exact, trenurile ar putea circula la intervale mai mari. Această modificare ar putea avea loc în viitorul apropiat din cauza faptului că Metrorex a acumulat datorii de peste 170 de milioane de lei.

Compania franceză care se ocupă de lucrările de întreținere a trenurilor a informat că va suspenda unele servicii. Astfel, Alstom nu va mai repara problemele apărute la jumătate din trenuri din data de 11 iulie. Un document obținut de Digi24 arată că lucrările de întreținere se vor efectua doar pentru 39 de trenuri, iar în flota Metrorex se află în total 82 de garnituri.

Garniturile care nu au beneficiat de mentenanță nu vor putea fi puse în circulație, motiv pentru care se majorează timpul de așteptare. Compania franceză informează și că nu va mai curăța trenurile, activitatea de salubrizare revenind astfel angajaților regiei de stat.

Ce se întâmplă cu Metrorex?

Metrorex a comunicat că urmează să își plătească datoriile către Alstom la rectificarea bugetară. Liderii companiei au hotărât recent și mărirea salariilor angajaților cu 7.5% din luna august a.c.

Alstom afirma la finele lunii iunie că valoarea restanțelor acumulate de Metrorex este echivalentă unui an de servicii prestate. Reprezentanții companiei din urmă au încercat anterior să recupereze pe cale amiabilă suma menționată, iar în prezent au fost deschide două acțiuni la Tribunalul București.

,,De regulă, când ai investiții noi, guvernul participă cu granturi”

Din ce în ce mai mulți oameni se întreabă de ce metroul nu trece de la ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei.

,,Cred că Bucureștiul este singura capitală din Europa care nu are metroul în administrare. Asta ar fi normal. De ce să administreze un minister metroul unui oraș? De regulă, când ai investiții noi, linii, stații noi, guvernul participă cu granturi. Așa a fost peste tot.

Dar cheltuielile curente țin de capitală și metroul trebuie să aparțină de capitală sau de zona metropolitană, dacă ea există. De 20 de ani încerc să aflu cine se opune acestui transfer. În primul rând, sindicatele, care nu sunt de acord cu descentralizarea”, declară la Europa Liberă Sorin Ioniță, specialist în politici publice în cadrul organizației Expert Forum.