Valea Largă, cel mai nou bulevard din București, a fost inaugurat. Șoferii vor mai scăpa de aglomerația din cartierul Drumul Taberei

de: Ionuț Vieru
26 10. 2024

Bucureștiul a făcut un nou pas în direcția modernizării infrastructurii rutiere odată cu inaugurarea Bulevardului Valea Largă, un proiect mult așteptat de locuitorii din sectorul 6 și de cei care tranzitează această zonă. Sâmbătă, primarul Ciprian Ciucu a prezentat noul bulevard, care va facilita accesul dinspre autostrada A1 București-Pitești către sudul Capitalei și va contribui semnificativ la reducerea aglomerației din cartierul Drumul Taberei.

Un nou drum pentru o capitală mai accesibilă

Bulevardul Valea Largă, care leagă Prelungirea Ghencea de intersecția dintre Bd. Timișoara și Valea Cascadelor, este considerat o soluție importantă pentru fluidizarea traficului în sectorul 6. Drumul are o lungime de 1,5 kilometri și include două benzi de circulație pe fiecare sens, alături de piste de biciclete și trotuare largi, pentru a asigura siguranța și confortul tuturor participanților la trafic.

„Vorbim despre un bulevard modern, cu două benzi pe sens, cu piste de biciclete la standarde de doi metri și cu trotuare largi. Lungimea este de 1,5 kilometri, aproximativ cât unu sau două tronsoane din Prelungirea Ghencea,” a declarat primarul Ciprian Ciucu la inaugurare.

Edilul a subliniat că acest nou drum va avea un impact semnificativ asupra traficului din cartierul Drumul Taberei și pe străzile paralele, precum Valea Oltului, reducând considerabil aglomerația din zonă.

Un proiect modern, finalizat înainte de termen

Bulevardul Valea Largă nu doar că aduce un nou traseu pentru șoferi, dar este și un exemplu de eficiență administrativă. Lucrările au fost finalizate înainte de termenul stabilit prin contract, ceea ce a permis inaugurarea drumului mai devreme decât se anticipa.

„Acest drum va prelua o parte din traficul de pe Bd. Prelungirea Ghencea și îl va descărca în Bd. Timișoara, ceea ce va degreva foarte mult străzile aglomerate, precum Valea Oltului. Astfel, se va putea ajunge mult mai ușor dinspre autostrada A1 Pitești-București către zona de sud a orașului, folosind inclusiv acest bulevard,” a adăugat Ciucu.

Pe lângă beneficiile aduse traficului, noul bulevard este dotat cu toate utilitățile necesare: canalizare, electricitate, gaze, iluminat stradal modern și mobilier urban. Acest aspect subliniază intenția Primăriei Sectorului 6 de a oferi un spațiu bine echipat, care să răspundă nevoilor comunității.

Proiectul Valea Largă: costuri și investiții

Construcția bulevardului a implicat o investiție semnificativă, estimată la 55 milioane lei. O mare parte din această sumă, aproximativ 33 milioane lei, a fost alocată pentru exproprieri, un proces esențial pentru extinderea străzii la patru benzi de circulație. Primarul Ciucu a menționat că proiectul a necesitat și o serie de exproprieri, dar acestea au fost gestionate eficient, permițând progresul rapid al lucrărilor.

„Este un proiect care va aduce beneficii semnificative pentru toți locuitorii din sectorul 6 și pentru cei care tranzitează această zonă a orașului. A fost nevoie de exproprieri, dar am reușit să depășim toate obstacolele și să finalizăm lucrările înainte de termen,” a spus edilul.

Disputa cu Primăria Generală și soluționarea acesteia

Procesul de realizare a bulevardului Valea Largă nu a fost lipsit de provocări. O problemă importantă care a apărut pe parcurs a fost legată de obținerea avizelor necesare pentru defrișarea unei porțiuni de teren din zonă. Inițial, primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a refuzat să semneze avizul, ceea ce a generat o serie de discuții între cele două administrații. Totuși, Ciucu a explicat că situația a fost soluționată după ce Primăria Sectorului 6 s-a angajat să compenseze defrișările prin plantarea unui număr echivalent de arbori.

„Domnul Nicușor Dan a înțeles situația și a semnat avizul necesar. În compensație, noi am plantat toți arborii promiși,” a precizat Ciprian Ciucu, subliniind că interesul comun a fost acela de a oferi un beneficiu real comunității fără a afecta mediul.

Primul bulevard construit după 1989

Un alt aspect notabil al proiectului este că Valea Largă reprezintă primul bulevard nou construit în București după căderea regimului comunist în 1989. Acest lucru este văzut ca un semn al modernizării continue a infrastructurii capitalei și un exemplu pozitiv de dezvoltare urbană.

Inaugurarea bulevardului Valea Largă marchează un moment important pentru locuitorii sectorului 6 și pentru întreaga capitală. Prin acest proiect, Primăria Sectorului 6 a demonstrat că poate aduce schimbări pozitive și tangibile pentru locuitorii săi, investind în infrastructură și găsind soluții pentru problemele de trafic. Rămâne de văzut cum va influența deschiderea acestui bulevard traficul din București pe termen lung, dar autoritățile speră că acesta va contribui la o circulație mai fluidă și la o calitate mai bună a vieții pentru locuitorii capitalei.