Val de reclamaţii la ANRE. Românii fac plângeri pe bandă rulantă după ce primesc facturi uriaşe la curent şi la gaze. Principalele nereguli descoperite

de: Ștefan R. Apostol
01 09. 2021

Din ce în ce mai multe plângeri către ANRE! Românii au ajuns la disperare, după ce primesc facturile la curent și gaze. Multe dintre reclamațiile trimise sunt legate de costurile mari apărute la consumul rezidențial. Facturi de 27.000 de lei, sau chiar și mai mult, ajung să fie emise de furnizori.

Românii se plâng de facturi mari

În ultimele lunii tot mai mulți români se plâng de facturi mari la consumul de gaze și curent electric. Sumele, în unele cazuri, sunt exorbitante, de ordinul zecilor de mii, sau chiar a sutelor de mii.

ANRE spune că a primit peste 10.000 de reclamații din partea consumatorilor. Mare parte dintre aceste reclamații au fost legate de modul de facturare, rămase nesoluționate, iar altele au fost soluționate direct de furnizori, prin stornarea sumelor regăsite pe facturi.

Un alt număr de reclamații, mai spune ANRE, au fost rezolvate de instituție direct prin răspunsurile date de reprezentanții ANRE în baza legislației în vigoare.

Datele instituției arată că un procent de peste 70% din reclamații au fost făcute pe numele unui singur furnizor, și anume Enel Energie Muntenia. ANRE mai spune că alte aproape 400 din reclamații au fost pe numele companiei Enel Energie.

Un număr de 363 de reclamații au fost trimise pe marginea facturilor emise de Electrica Furnizare, 145 pe numele celor de la E.ON Energie România și 134 de reclamaţii pe numele celor de la Hidroelectrica.

ANRE încearcă soluționarea reclamațiilor la facturile la gaze naturale

Dacă la facturile de energie electrică numărul total al reclamațiilor era de peste 2.000, de cealaltă parte, la facturile pentru gaze, numărul este la fel de consistent. În acest caz ANRE a înregistrat 299 de reclamații la facturile pentru gazele naturale, împărțite astfel:

  • Engie România – 93 de plângeri.,
  • E.ON Energie – 74 de plângeri.,
  • Enel Energie – 51 de plângeri.,
  • Premier Energy – 43 de plângeri.,
  • Enel Energie Muntenia – 38 de plângeri.

 

În același context, oficialii ANRE au anunțat că au amendat respectivii furnizori cu amenzi considerabile, și se speră la soluționarea reclamațiilor cât mai repede.

„În cursul semestrului 1 al anului 2021, au fost constatate nerespectări ale legislaţiei, atât în domeniul energiei electrice, cât şi al gazelor naturale, aplicându-se 91 de sancţiuni în suma totală de 1.190.000 lei.

În urma finalizării acțiunilor de control, s-au constatat întârzieri în transmiterea răspunsurilor la sesizările clienților finali referitoare la facturarea serviciului de furnizare a gazelor naturale, fiind aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 400.000 lei, după cum urmează:

  • E.ON ENERGIE ROMÂNIA (cota de piață 41,33 %)     – 310.000 lei
  • ENGIE ROMÂNIA (cota de piață 47 %)                         –   90.000 lei

Totodată, s-a dispus furnizorilor să plătească clienților finali care nu au primit răspunsuri în termenul legal, penalitățile datorate în conformitate cu prevederile Standardului de performanță pentru activitatea de furnizare a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul ANRE nr. 37/2007, cu modificările și completările ulterioare, astfel:

  • 30 de lei pentru nerespectarea termenului de răspuns de 15 zile de la data înregistrării solicitării;
  • 5 lei pentru fiecare zi suplimentară de întârziere.”, mai arată ANRE.

Numărul unor astfel de cazuri a crescut, cum au fost cele din județul Alba, unde în două cazuri diferite, clienții au primit facturi de 27.000 de lei și peste 200.000 de lei, în contextul în care ambii clienți erau consumatori casnici și consumul taxat era supraevaluat.