Evoluția digitală aduce un val de concedieri la unul dintre cele mai importante posturi TV. Conducerea a anunțat că, în urma tranziției la serviciile de streaming si la televiziunea digitală, este nevoită să renunțe la o parte dintre angajați. Și inteligența artificială a avut un rol important în acest sens.
Postul CNN renunță la un număr mare de angajați, în urma reformei produse de evoluția tehnologică. Directorul executiv, care se află în funcție de anul trecut, având misiunea de a moderniza și relansa postul cu o vechime de peste patru decenii, a transmis o informare internă, prin care a anunțat că 100 de salariați vor fi puși pe liber.
Anunțul a apărut ulterior și pe site-ul postului TV, iar cifra înseamnă, în procente, 3% din personalul postului. Mark Thompson, directorul CNN, a specificat anterior că este nevoie de anumite măsuri drastice pentru ca postul să se alinieze lumii digitale. Din cauză că audiența televiziunii tradiționale s-a diminuat în ultimii ani, conducerea multor canale de televiziune a încercat să găsească modalități de a ține pasul cu evoluția tehnologiei.
Thompson a anunțat un nou tip de abonament, exclusiv digital, care nu are legătură cu televiziunea prin cablu. Prin această măsură, speră să crească veniturile CNN cu aproximativ un miliard de dolari. Abonamentul va fi lansat la sfârșitul acestui an. Nu a dat prea multe detalii cu privire la noul tip de abonament, însă a punctat că va include ”produse care furnizează știri esențiale, analize și context, în formate noi și experiențe captivante”.
Conducerea postului TV și-a declarat anterior intenția de a pune mai mult accent pe inteligența artificială și a transmis că este ”un impuls strategic pentru a determina cel mai bun mod de a profita de această nouă tehnologie astfel încât să fie utilă audienţei noastre”.
CNN este unul dintre cele mai longevive posturi de televiziune din Statele Unite. A fost lansat în anul 1980, ca post de știri și a fost prima televiziune care a oferit jurnale de știri 24 de ore din 24. Formatul a revoluționat piața media și a fost preluat de numeroase posturi TV din întreaga lume.
De-a lungul timpului, programele de știri de la CNN au acoperit subiecte de importanță majoră, precum războiul din Golf, atentatele de la 11 septembrie, crize politice și diplomatice, campanii electorale și dezbateri etc. Un moment vizionat de zeci de milioane de telespectatori din întreaga lume și preluat și de alte posturi TV a fost dezbaterea dintre Donald Trump și Joe Biden, din campania electorală.