Anul 2023, se pare că este unul prosper, mai ales pentru un mare investitor în zona de imbobiliare industriale, precum NEPI Rockcastle. Conform companiei, un nou mall s-a deschis în România, iar investiția este de 125 de milioane de euro. Citește și vezi despre ce este vorba.
Pentru cei care nu sunt familiarziați cu acest segment de piață, trebuie menționat că antreprenorul NEPI Rockcastle este unul din cele mai mari grupuri de investiții pe zona industrială a pieței de imobiliare din România, iar recentul lansat complex comercial nu este prima investiție de acest tip.
În 2017 NEPI Rockcastle anunța o investiție de 40 de milioane de euro în orașul Râmnicul Vâlcea, deschizând atunci un alt mall de aproape 28 de mii de metri pătrați:
„Decizia de a investi în Râmnicu Vâlcea se datorează potențialului semnificativ al întregii regiuni și este o dovadă clară a angajamentului nostru de a dezvolta piața de retail din România.
Shopping City Râmnicu Vâlcea nu este doar unul dintre cele mai importante centre comerciale din portofoliul nostru, ci și cel mai important mall din regiune, datorită ofertei sale comerciale și a designului modern al clădirii”, declara în acel an Sebastian Mahu, șeful managerului de active NEPI Rockcastle.
Conform unor rapoarte recente, cifrele au fost realizate de NEPI Rockcastle doar în primul trimestru al acestui an. La acst moment, cu tot cu noua investiție, antreprenorul are proprietăți în funcție de valoarea de piață a portofoliului, cae se ridică la 6,6 miliarde de euro.
Află și: 13 mall-uri și parcuri de retail se vor deschide în România în acest an. Lista completă
Conform rapoartelor, creșterea bruscă a performanței prelungește tendința care s-a accelerat pe parcursul anului 2022 și a fost determinată de chiriile de bază mai mari, de gestionarea riguroasă a costurilor de exploatare și de o contribuție de 8,8 milioane de euro din cele trei achiziții.
Anul trecut grupul a reușit să-și aducă în portofoliu trei mari spații comerciale, Forum Gdansk Shopping Center, Copernicus Shopping Center, 50% din Ploiești Shopping City, toate achizițiile fiind realizate de Grup în a doua jumătate a anului 2022.
Până la deschiderea oficială a noului centru comercial, în România erau 76 de mall-uri care au încasat anul trecut aproximativ 660 de milioane de euro de pe urma magazinelor pe care le-au găzduit. Doar șase mall-uri au câștigat în 2021 mai puțin decât în anul precedent, potrivit Profit.ro.
Odată cu deschiderea noului centru comercial ”Promenada Craiova”, un nou mall de 125 de milioane de euro, numărul centrelor comerciale urcă la 77.
”Investiția în Promenada Craiova reprezintă încă o etapă din planul de dezvoltare al Grupului, pe care l-am intensificat încă de anul trecut.
Este o investiție serioasă și nu venim pentru a vinde proprietatea, ci vrem să o ținem în administrare pentru mai mulți ani.
Este o proiect de peste 125 milioane de euro, așadar o investiție serioasă, ținând cont de cele 670 de milioane de euro investiții în celelalte proiecte aflate în curs de dezvoltare”, a declarat în cadrul unei conferințe de presă, Rüdiger Dany, CEO, NEPI Rockcastle.
Află despre: Finanțare de 200 de milioane de euro pentru două mall-uri din România. De unde vin banii
Noul mall deschis de NEPI Rockcastle are o suprafață totală de aproximativ 79 de mii de metri pătrați, din această suprafață doar centrul comercial și parcul de retail ocupă aproximativ 63 de mii de metri pătrați.
De altfel, conform antreprenorului, este cel mai mare mall din România la acest moment, găzduind nu mai puțin de 150 de magazine plus un centru comercial Carrefour.
În afară de centru comercial ”Promenada Craiova”, pe plan local NEPI Rockcastle are în portofoliu alte 9 astfel de centre comerciale, după cum urmează:
Lansarea oficială a noului centru comercial, ”Promenada Craiova”, a avut loc zilele acestea, iar imagini de la lansare pot fi văzute aici.