Un nou magazin celebru vine în România. Lidl şi Kaufland sunt în pericol? Se fac sute de angajări
Un nou magazin celebru vine în România. Pentru pasionații de animale de companie din Europa, numele companiei este deja unul extrem de cunoscut. În România, deși există cinci magazine, puțini cunosc, sau au informații despre compania germană Fressnapf. Este unul din cei mai mari retaileri de produse pentru simpaticele animale de companie. Retailerul de profil și-a anunțat recent intenția de intra pe piața românească de profil.
Un nou magazin celebru vine în România. Fressnapf va deschide 400 de magazine noi în Europa
Anunțul referitor la cele 400 de magazine, spun oficialii Fressnapf, include și piața românească de profil. De asemenea, compania germană își propune să continue să-și accelereze prezența în comerțul electronic, unde vânzările au crescut cu 54% în 2021.
Deschiderea de noi magazine va veni, potrivit companiei, cu investiții masive în extindere, achiziții suplimentare, participații și cooperări. În ultima perioadă, Fressnapf a preluat magazine de la PetWorld și Equipet din Danemarca.
A fost deja confirmată recenta fuziune cu Arcaplanet Group, un lanț de retail de îngrijire a animalelor de companie lider în Italia, cu peste 240 de magazine. Arcaplanet și Maxi Zoo, o filială a grupului Fressnapf, vor însuma 500 de magazine din întreaga țară odată ce achiziția va fi complet operațională.
Retailerul intră pe piața românească. „Anul acesta vom crea 100 de joburi noi”
CEO-ul al Fressnapf, Torsten Toeller, a declarat că deschiderea noilor magazine de pe continentul european în următorii ani va fi „digitalizată și conectată în rețea” pentru a oferi clienților o experiență optimă de cumpărare.
Deși Fressnapf nu a dezvăluit piețele specifice pe care intenționează să deschidă noile magazine, acesta a subliniat că și-a echipat infrastructura logistică pentru viitor cu noi depozite în Polonia, Franța și Austria. Toeller a poestit recent cum a decis să deschidă primul său magazn, ajuns azi o adevărată forță pe piața de profil.
„Am fondat compania în urmă cu 32 de ani. După o vizită în SUA, unde am vizitat un magazin PetSmart (cel mai mare jucător american de profil – n.red.). Am vrut să aduc conceptul în Germania. Toţi mi-au spus că e o idee proastă. Că nu e nevoie de asta în piaţă, că nu voi avea succes”,declară Torsten Toeller.
Corporația de hrană pentru animale de companie din Krefeld a anunțat, de asemenea, că intenționează să extindă rețeaua de magazine din România în cursul acestui an, unde are în prezent 5 magazine. De altfel prorpietarul companiei declară că vor crea cel puțin 100 de locuri de muncă aici:
„Anul acesta vom crea 100 de joburi noi. Vom deschide 14 magazine. Avem un target clar. Să fim numărul unu, lider de piaţă”, a spus Torsten Toeller, în cadrul unei conferinţe de presă.
Fressnapf a anunțat, într-o actualizare a tranzacțiilor din ianuarie anul trecut, o creștere a vânzărilor cu 19,8% în 2021. Este vorba de un plus de 500 de milioane de euro. Este „cea mai semnificativă creștere” în peste 3 decenii de istorie. La acel moment, Fressnapf a spus că își va extinde rețeaua internațională cu peste 100 de locații.
De cealaltă parte, nemții vor avea concurență, odată prin rețeaua Animax, dar și datorită celor de la Mars România, care a fost cel mai important retailer de animale de companie în 2020 datorită Whiskas, cu o cotă de piață de 35,9%. Acesta a fost urmat de Nestle România cu produsul Purina, totalizând o cotă de piață de 23,7%.