Vești importante pentru români! Un nou magazin va apărea la noi în țară, după ce a preluat un pachet majoritar de la o companie din țara noastră. Când își va face intrarea pe piața din România și ce surprize le va aduce viitorilor clienți.
Zabka, un lanț de magazine bine-cunoscut din Polonia, face un pas semnificativ pe piața românească, marcându-și prezența în industria europeană de retail de proximitate modern. Acest grup este recunoscut ca un jucător important în acest domeniu, iar această expansiune reprezintă un rezultat direct al eforturilor de dezvoltare ale unui ecosistem de retail de proximitate, cu un potențial considerabil de extindere pe piețele europene.
Intrarea pe piața din România a grupului polonez este rezultatul semnării unui parteneriat strategic cu DRIM Daniel Distribuție FMCG, o colaborare consolidată prin achiziționarea unui pachet majoritar de acțiuni.
Finalizarea tranzacției depinde de îndeplinirea tuturor cerințelor de reglementare, iar compania se angajează să respecte toate procesele necesare pentru a asigura o integrare fluidă în piața românească.
„Am dedicat ultimul sfert de secol unei creșteri dinamice în Polonia, iar astăzi ne lansăm într-o nouă etapă, care implică lansarea operațiunilor pe o nouă piață europeană”, a spus Tomasz Suchański, CEO al Grupului Zabka.
Odată ce toate aprobările pentru tranzacție vor fi obținute, Zabka își propune să-și concentreze eforturile pe dezvoltarea rapidă a partenerului local, beneficiind atât de prezența solidă a DRIM pe piața românească, cât și de expertiza consolidată în domeniul retail-ului de proximitate.
Această mișcare strategică subliniază angajamentul Zabka de a crea sinergii și de a contribui la creșterea sectorului de retail în România, consolidându-și poziția ca un jucător de referință în acest domeniu în Europa. În principiu, urmăresc distribuția și evoluția continuă.
„Distribuția va fi focusul nostru și mai mare de acum încolo. Avem ca strategie expansiunea și ne așteptăm la noi oportunități atât pentru noi cât și pentru toți partenerii noștri”, a declarat compania printr-un comunicat de presă.
Zabka, un retailer polonez cu o impresionantă cifră de 3 milioane de clienți pe zi, marchează intrarea sa în peisajul românesc prin achiziționarea unui pachet majoritar de acțiuni în cadrul DRIM Daniel Distribuție FMCG. Această afacere românească, fondată și deținută de familia Trandafir, devine astfel parte a strategiei de extindere a Grupului Zabka într-un nou teritoriu.
După obținerea aprobărilor necesare pentru finalizarea tranzacției, compania se va baza pe accelerarea dezvoltării DRIM. Acest impuls se datorează sinergiei create prin combinarea poziției solide a DRIM pe piață, expertizei sale în retailul de proximitate, și sprijinului financiar oferit de Grupul Żabka”, conform declarației retailerului.
Zabka susține că istoricul de creștere și potențialul de dezvoltare viitoare al pieței românești, alături de profilul de consum similar cu cel din Polonia, plasează România într-o poziție geografică naturală pentru expansiunea Grupului.
„Acest pas revoluționar vine în urma unei analize aprofundate a pieței românești și a unor studii privind preferințele consumatorilor locali”, se mai arată în comunicat.
Tranzacția în sine, care presupune achiziționarea unui pachet majoritar de acțiuni, urmează să fie finalizată numai după îndeplinirea riguroaselor cerințe de reglementare, asigurând astfel că totul este în conformitate cu normele legale și cu bunele practici de afaceri.
Grupul polonez Żabka a luat decizia de a intra pe piața românească, considerând perspectivele favorabile de creștere și asemănarea profilului consumatorului român cu cel polonez. După această achiziție, Żabka Group are în plan să efectueze și alte investiții în România, explorând noi domenii pentru dezvoltare.
Tomasz Blicharski, directorul executiv al grupului, a subliniat caracterul strategic al investiției, oferind întregului Grup o perspectivă unică pentru dezvoltare și deschizând accesul către o piață nouă.
Vezi și: Un nou lanț de magazine vine în România. Femeile vor adora produsele de-aici
Compania românească achiziționată, DRIM Daniel Distribuție FMCG, este o afacere de familie, gestionată în prezent de a doua generație de antreprenori. Cu aproape 30 de ani de experiență, aceasta și-a consolidat poziția în piață prin construirea unei infrastructuri logistice extinse și furnizarea către aproximativ 12.000 de magazine comerciale tradiționale din țară, având un personal de peste 800 de angajați.
„Construim un parteneriat cu această companie care beneficiază de o încredere imensă din partea partenerilor de afaceri și a clienților săi de pe piața internă, dar care poate crește și prin aderarea la standardele la care ne-am angajat la Żabka.
Valorile împărtășite, respectul reciproc și încrederea formează o bază solidă pentru un parteneriat strategic și pentru proiectele ambițioase pe care le avem în plan. Ne-am dedicat ultimul sfert de secol unei creșteri dinamice în Polonia, iar astăzi ne angajăm în următoarea etapă, care presupune începerea operațiunilor pe o nouă piață europeană”, spune Tomasz Suchański, CEO al Grupului Żabka.
Pe de altă parte, Żabka Group, cu o rețea de peste 10.000 de magazine, servicii de livrare la domiciliu, soluții digitale și o bază constantă de peste 3 milioane de clienți zilnic, se afirmă ca unul dintre principalii jucători din retail-ul alimentar european.