Un lanț de magazine din Polonia intră anul acesta pe piața din România. Se estimează că până la finalul anului 2024 vor fi deschise 50 de unități, urmând ca într-un an să se ajungă la un număr de 1.000 de magazine.
Retailerul Zabka, din Polonia, urmează să deschidă primele magazine în țara noastră. În lunile care au rămas până la finalul lui 2024 vor fi inaugurate primele 50 de magazine, însă planul pe termen mediu și lung este unul mult mai ambițios. Retailerul polonez își propune să deschidă peste 1.000 de unități pe an, atât în țara de origine, cât și în România. Planul celor de la Zabka este ca, până în 2028, să își dubleze vânzările față de anul 2023, scrie presa internațională.
”Analizând profitabilitatea din primul semestru din 2024, ne aşteptăm ca pe ansamblul acestui an să înregistrăm o marjă de profit peste nivelul de 12,4% realizat în 2023”, a spus Marta Wrochna-Lastowska, directorul financiar al lanțului Zabka.
”Ţinând cont de capacitatea noastră de a genera numerar, pur şi simplu nu avem nevoie, ca firmă, să emitem noi acţiuni în acest moment”. În viitor am putea lua în considerare o astfel de posibilitate”, a mai adăugat directorul.
Primele magazine Zabka au apărut în Polonia în anul 1998, iar rețeaua s-a extins rapid, devenind una dintre cele mai de succes rețele de magazine de proximitate. Ulterior, a devenit un lider pe piața poloneză de retail, oferind o gamă largă de produse alimentare și non-alimentare, accesibile și la îndemână.
Inițial, conceptul magazinului a fost să ofere un model de conveniență pentru cumpărături rapide, situându-se în principal în zonele rezidențiale și aproape de locuri de muncă. De-a lungul anilor, Zabka a cunoscut o expansiune rapidă, iar în prezent, există peste 8.000 de astfel de magazine în Polonia, fiind cel mai extins lanț din țară, din această categorie.
Magazinele Zabka sunt poziționate în locații strategice, fiind situate în locuri foarte accesibile, cum ar fi la colțurile străzilor aglomerate, în cartierele rezidențiale sau aproape de mijloacele de transport. Un element important al succesului Zabka este modelul său de afaceri bazat pe franciză. Majoritatea magazinelor sunt operate de francizați independenți, dar sub brandul și modelul Zabka.
În ceea ce privește selecția de produse, aceasta este una variată: de la alimente proaspete și băuturi, la produse de igienă personală și chiar servicii de curierat. În plus, lanțul a extins oferta sa cu produse ready-to-eat și cafea to-go.