Un drum expres, soluția pentru traficul din Moldova: ce ține loc de autrostradă între Bacău și Piatra Neamț
Moldova se află într-o situație și mai dramatică, în comparație cu restul României, când vine vorba de autostrăzi. Din fericire, autoritățile au început căutarea de alternative.
Este foarte improbabil ca pe parcursul vieții noastre să vedem numeroase autostrăzi care să lege colțuri diametral opuse ale României. Indiferent cine se află la guvernare, șansele ca problemele majore de infrastructură ale românilor să se remedieze vreodată sunt inexistente. Dincolo de pesimismul informat, se pare că cei care căutau de mult o cale rapidă de acces între PIatra Neamț și Bacău vor avea, în sfârșit, una.
Contractul pentru Elaborarea Studiului de fezabilitate pentru “Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț” a fost semnat cu Asocierea S.C. Search Corporation S.R.L. – Egis Romania S.A. pentru suma de aproximativ 9 milioane de lei. Anunțul pe marginea acestui subiect a fost făcut de Compania de Drumuri și Autostrăzi. Noul proiect ar urma să aibă o lungime de 61 de km și, conform normativului, va avea două benzi pe sens și separator pe mijloc, fără bandă de urgență ca în cazul unei autostrăzi. Nu va trece prin localități și nu va avea intersecții la nivel.
Această veste bună a fost făcută publică aseară. „Joi, 23.01.2020, CNAIR a semnat contractul pentru Elaborarea Studiului de fezabilitate pentru “Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț” cu Asocierea S.C. Search Corporation S.R.L. – Egis Romania S.A. Valoarea contractului este de 8.923.930,03 Lei fără TVA, iar finanțarea se face din Fonduri Europene Nerambursabile”, anunță Compania de Drumuri.
Această fază incipientă a proiectului care a fost finalizată acum a început în martie 2019. Proiectul de drum express are ca scop realizarea unui sector în linie dreaptă de ”autostradă” între localităţile Bacău şi Piatra Neamţ, pe o lungimea estimată de 61 de kilometri. Astfel, se va asigura un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier în zonă.
Până la materializarea drumului expres detaliat mai sus, vom avea probabil de așteptat un deceniu. În prima fază, care va dura aproximativ 18 luni, se va finaliza Studiul de fezabilitate. După prim primele 14 luni, următoarele patru vor fi dedicate oferirii de asistență tehnică beneficiarului licitației, în vederea atribuirii contractului de lucrări, depunera și aprobarea cererii de finanțare.