Un bărbat a pierdut aproape 2 milioane de euro în 20 de minute. Ce a pățit antreprenorul

de: Ștefan R. Apostol
22 10. 2023

Muncești aproape o viață, ajungi la un punct pe care ți l-ai dorit, dar, ajungi să pierzi totul într-o fracțiune de secundă. Este și povestea de față, despre un bărbat a pierdut aproape 2 milioane de euro în 20 de minute. Citește mai deaprte și află ce a pățit antreprenorul, poate așa vei avea și tu grijă pe viitor.

Cum un bărbat a pierdut aproape 2 milioane de euro în 20 de minute

Patronul unei mici întreprinderi căreia i s-au furat aproape 2 milioane de euro în câteva minute prin fraudă a criticat vehement reacția autorităților, conform BBC. Antreprenorul spune că un angajat al firmei lui, Kent Brushes, a fost păcălit să le ofere hoților acces la contul companiei.

Citește despre: Pagubă de 30.000 de lei pentru o femeie din Iaşi. Cum a rămas peste noapte fără bani în cont. Reacţia băncii a şocat-o

Steve Wright, a declarat că acest caz a fost tratat ”îngrozitor” atât de banca sa, cât și de rerpezentanții Action Fraud. Acest caz vine în contextul în care un oficial de top din domeniul aplicării legii solicită pedepse mai mari cu închisoarea pentru cei condamnați pentru fraudă.

Adrian Searle, directorul Centrului Național pentru Criminalitate Economică, a declarat că în timp ce pedeapsa maximă pentru fraudă este în prezent de 10 ani, pedeapsa medie este de aproximativ doi ani și chiar și în cele mai grave cazuri este de numai patru ani.

„Susținem sentințe mai lungi pentru fraudele care cauzează cele mai mari prejudicii. În special, suntem interesați ca impactul emoțional al fraudei să fie luat în considerare.”, a declarat el pentru BBC.

În anul până în martie 2023, Ministerul de Interne a înregistrat 1,25 milioane de cazuri de fraudă, air dintre aceste cazuri, aproximativ 4% au fost investigate, iar puțin peste 4.000 au ajuns în instanță.

Steve Wright descrie momentul în care a aflat că banii au dispărut

Conform celor relatate de antreprenor, banii au plecat de la Kent Brushes, dintr-o afacere care datează din 1777 și care furnizează perii de păr familiei regale, spunând că ”Nu cred că pot exprima în cuvinte ceea ce am simțit”.

Steve Wright a răams fărăp 2 milioane de euro în doar 20 de minute

Controlorul financiar al companiei sale din Hertfordshire a fost ținta unei escrocherii sofisticate de tip APP (authorised push payment) la începutul lunii iulie, care constă în faptul că victimele sunt păcălite și manipulate psihologic de infractori pentru a transfera banii către hoți înșiși.

În acest caz, victima a fost păcălită să creadă că banii firmei erau în pericol înainte ca infractorii să o manipuleze pentru a obține acces la contul bancar al companiei.

Află despre: Le-au disparut bani instant din contul bancar: metoda folosită de o tânără senzuală i-a lăsat cu ochii în soare pe niște români

Escrocii au reușit apoi să fure aproape 2 milioane de euro, prin intermediul a zeci de tranzacții frauduloase, în mai puțin de 20 de minute.

”Mi s-a făcut rău la stomac. Gândul meu inițial a fost: ‘trebuie să fie o greșeală’. Cu siguranță că banca va fi la îndemână pentru a ne ajuta să recuperăm banii.

Am simțit pentru controlorul meu financiar care a căzut victimă… și apoi foarte repede am intrat în… cum facem să recuperăm aceste fonduri?, a declarat dl Wright la emisiunea Money Box de la BBC Radio 4.

El a contactat poliția din Hertfordshire, care i-a spus că trebuie să raporteze infracțiunea sa la Action Fraud, centrul național de raportare pentru fraude și infracțiuni cibernetice condus de Poliția din City of London.

Cu câteva zeci de angajați și o cifră de afaceri de aproximativ 11 milioane de lire sterline, compania nu beneficiază de aceleași măsuri de protecție ca și consumatorii individuali, cum ar fi Serviciul de Ombudsman Financiar sau codul Modelului de rambursare contingentă.

Cele mai multe bănci de pe High Street au aderat la acestea, care le obligă să ramburseze victimele nevinovate ale acestui tip de fraudă.

Antreprenorul a primit o scrisoare, cu titlul ”caz închis”

La doar o lună după ce banii au fost furați, Action Fraud i-a trimis o scrisoare, pe care scria fiind ”caz închis”. Action Fraud a recunoscut că a înregistrat incorect detaliile infracțiunii, și-a cerut scuze și a declarat că a pus în aplicare măsuri pentru a se asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla.

Citește și: Țeapă dată în numele ANAF. Cum sunt păcăliți românii: ”Nu trimiteți bani!”

Banca Barclays, a declarat că este evident că antreprenorul a fost victima unei înșelăciuni sofisticate și că nicio bancă nu le-ar cere vreodată oamenilor să transfere bani sau să împărtășească date sensibile, cum ar fi codurile de acces unic.

„O mare cantitate de informații privind conștientizarea și educarea privind frauda a fost furnizată de la Kent Brushes pentru a-i ajuta să se protejeze de escrocherii, inclusiv de această înșelătorie în special.

Acest caz a fost investigat amănunțit la cele mai înalte niveluri, iar decizia noastră rămâne neschimbată, conform căreia clientul comercial va fi tras la răspundere.”, a declarat banca, conform celor de la BBC.

Aceasta a adăugat că colaborarea cu forțele de ordine este esențială pentru a opri escrocheriile și pentru a-i prinde pe escroci.

Ca răspuns la solicitările antreprenorului privind pedepse mai mari cu închisoarea pentru persoanele condamnate pentru fraudă, Ministerul Justiției a declarat:

”Îi compătimim pe toți cei care sunt victime ale fraudei, iar autorii ar trebui să se confrunte cu pedepse care să reflecte gravitatea faptelor lor.

Din 2010, durata medie a pedepselor privative de libertate pentru infracțiunile de fraudă a crescut de peste două ori, ceea ce îi ține pe infractori în afara străzilor noastre pentru mai mult timp.”

Vezi și: Românii, victimele unei noi înșelătorii. Nu dați click pe acest mesaj, Poliția Română trage un semnal de alarmă

Dar, deși au recunoscut înșelăciunea, antreprenorul a rămas fără bani și nu se știe dacă va mai putea să-i recupereze, cel puțin pentru moment.