Ultima oră! Schimbări majore în învățământ! Motivul pentru care ministrul Educației renunță la tezele semestriale

Ultima oră! Schimbări majore în învățământ! Motivul pentru care ministrul Educației renunță la tezele semestriale
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației

Ministrul Educației dorește să aducă schimbări importante în învățământ prin eliminarea unor formalități care s-au dovedit a fi inutile pentru evoluția școlară a elevilor. Sorin Cîmpeanu a recunoscut că regulamentul de organizare al școlii nu a avut rezultatele dorite, urmând a fi modificat.

Elevii ar putea să nu mai susțină tezele semestriale

Specialiștii din cadrul Ministerului Educației au stabilit să se renunțe la susținerea tezelor, dar și la un număr exact de note în urma cărora profesorul să calculeze o medie, lăsând să stabilească fiecare dascăl în parte de căte note are nevoie un elev.

La finalul lunii martie, Sorin Cîmpeanu a afirmat că susține eliminarea tezelor, iar acest lucru urma să fie analizat până la finalul lunii aprilie, deciziile urmând a fi adoptate în mod oficial prin modificarea ROFUIP (egulamentul de organizare a școlilor), începând cu anul următor.

Ministrul Educației a anunțat motivul decizie privind renunțarea la teze, oficialul susținând că aceste examene cu rol recapitulative nu și-au îndeplinit scopul, pierzându-și relevanța. Sorin Cîmpeanu a mai transmis că învățământul din România are nevoie de o nouă abordare, mult mai eficientă pentru optimizarea rezultatelor la învățătură ale elevilor.

„Renunțăm la obligativitatea unor teze care, din păcate, și-au dovedit, și o recunosc, inutilitatea. O recunosc eu, acela, care am susținut importanța lor, dar văzând rezultatele am înțeles că, din păcate, nu își mai ating scopul.

De ce am făcut această propunere de renunțare la teze? Am făcut-o, pentru că în anul școlar 2020-2021 am văzut că 53% din elevii României au luat note peste 8.50. (…) Primul semestru din acest an școlar ne-a arătat că nu este așa, pentru că după primul semestru notele peste 8.50, luând în calcul și tezele, procentul acestor note n-a mai fost 53%.

A fost 60%, lucru care ne-a arătat că tezele, într-adevăr, am înțeles lucrul acesta, nu au relevanța scontată”, a declarat Sorin Cîmpeanu la finalul lunii martie.

Ce spun elevii despre decizia Ministerului Educației

Deși mulți dintre elevi sunt bucuroși să afle că ar putea scăpa de testele care le dau bătăi la sfârșitul fiecărui semestru, există însă și păreri sceptice privind cadrul legal în care aceste decizii noi ar putea fi implementate. Vă reamintim că tezele sunt susținute de către clasele de gimnaziu și de liceu, iar programarea lor se face de către școală, de regulă în ultimele trei săptămâni ale fiecărui semestru.

„Cred că din anumite puncte de vedere, eliminarea tezelor ai putea fi o decizie bună. Totuși, ar trebui să nu uităm că la acest moment există o lege, legea 52/2003 care prevede faptul că orice act normativ adoptat trebuie supus, în consultare publică înainte, timp de 30 de zile.

Ei bine, până acum nu am auzit să fie un proiect de ordin de ministru, în acest sens, pentru modificarea ROFUIP, pus în consultare publică. Și dacă aceste schimbări vor fi adoptate în mod ilegal, bineînțeles, nu avem cum să fim de acord cu ele”, a transmis o elevă din clasa a IX-a.

În urma informațiilor vehiculate în spațiul public, expertul în Educație, Marian Staș, se arată neîncrezător în noile promisiuni venite din partea specialiștilor din învățământ.

„Mesajul potrivit căruia profesorii vor putea evalua și vor încheia medii cu un număr de note pe care ei le decid vine în rezonanță cu un număr de alte mesaje precedente pe care Ministrul Educației le-a dat în spațiul public, privind libertatea școlilor, libertatea profesorilor, eschderea școlilor.

Există un proces sistematic de deschidere și de transfer de autoritate și de responsabilitate așa cum este normal la nivelul profesorului.”, a spus Marian Stas, potrivit alephnews.ro.