Tragedie aviatică, chiar astăzi. Avionul cu peste 60 de oameni s-a prăbușit. Căutări disperate, e de negăsit
Tragedie aviatică în Indonezia: Boeing 737 a dispărut sâmbătă deasupra mării. Aeronava care zbura din capitala Indoneziei, Jakarta, spre Pontianak, avea peste 60 de oameni la bord.
Tragedie aviatică în Indonezia. O aeronavă cu peste 60 de oameni la bord s-a prăbușit în mare. Căutările continuă
Se crede că un avion de pasageri Boeing 737 s-a prăbușit în mare după ce a dispărut din radar. S-a pierdut orice contact cu pasagerii companiei Sriwijaya Air imediat după ce aeronava în care aceștia s-au urcat a decolat astăzi mai devreme din capitala indoneziană Jakarta, în drum spre Pontianak, în provincia Kalimantan de Vest. Aeroplanul avea peste 60 de persoane la bord, inclusiv 10 copii.
În spațiul media au apărut câteva fotografii cu oameni care salvează bucăți de avion din apă. Agenția de salvare din Indonezia a confirmat ulterior că au fost găsite resturi suspecte din avionul cu pricina. Locuitorii Insulei Mii au declarat că au auzit două explozii înainte de a găsi obiecte în mare, potrivit Mirror.co.uk.
Istoria aparatul de zbor Boeing 737-500
Boeing 737 Classic sunt avioane cu corp îngust produse de Boeing Commercial Airplanes, a doua generație a Boeing 737-100 / -200 original. 737-500 a fost lansat în lucru în anul 1987, după o comandă a Southwest Airlines. Aeronava a zburat pentru prima dată în 30 iunie 1989. Doar un prototip a zburat 375 de ore pentru procesul de certificare. Southwest Airlines a primit pe 28 februarie 1990 prima livrare.
După succesul Boeing 737-200 Advanced, Boeing a dorit să crească capacitatea și autonomia, aducând îmbunătățiri pentru a actualiza avionul la specificații moderne, păstrând în același timp caracterul comun cu variantele anterioare 737. Dezvoltarea a început în 1979, iar în 1980, specificațiile preliminare ale aeronavelor au fost publicate la Farnborough Airshow.
Noua serie a prezentat motoare cu turboventilatoare CFM56, obținând câștiguri semnificative în ceea ce privește consumul de combustibil și o reducere a zgomotului, dar care prezintă, de asemenea, o provocare tehnică, având în vedere garda la sol scăzută a modelului 737 – o trăsătură a fuselajului său derivat din 707.
Boeing și furnizorul de motoare CFM International au rezolvat problema prin plasarea motorului în fața (mai degrabă decât dedesubt) aripii și prin deplasarea accesoriilor motorului pe părțile laterale (mai degrabă decât pe partea inferioară) a capacului motorului, oferind modelului 737 o admisie de aer necirculară distinctă. Aripa a încorporat o serie de modificări pentru o aerodinamică îmbunătățită.
Vârful aripii a fost extins de 23 cm (9 inci). Lamelele de margine anterioară și clapetele laterale au fost ajustate. Puntea de zbor a fost îmbunătățită cu sistemul electronic de instrumente de zbor opțional, iar cabina pasagerilor a fost și ea îmbunătățită similare cu cele de pe Boeing 757.