Toți românii care vor să își amâne ratele la bancă trebuie să știe asta. Se întâmplă de luni
În 2 aprilie, la Palatul Victoria, s-a discutat despre noua reglementare legată de ratele bancare și procedura de amânare cu 9 lunii a plătirii acestor rate. În același context, Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a anunţat lansarea unui portal, unde clienții pot face sesizări dacă băncile încalcă OUG.
Toți românii care vor să își amâne ratele la bancă trebuie să știe asta
Ordonanța de Urgență privind reglementarea legată de ratele bancare și procedura de amânare cu 9 lunii a plătirii acestor rate, a fost aprobată de Guvernul Orban zilele trecute. Premierul Ludovic Orban, la finalul ședinței de Guvern în care s-a discutat și aprobat OUG-ul a declarat că:
”Deocamdată, OUG adoptată dă posibilitatea debitorilor să suspende plata ratelor la credit. Asta nu înseamnă că nu își mai plătesc aceste sume, ci că vor fi reeșalonate pe parcursul creditului. România a generat un efort de dezavantaj pentru bănci, spre deosebire de alte țări. La noi este cea mai extinsă adresabilitate a acestei măsuri. Perioada pentru care pot beneficia de această amânare este de nouă luni”, a spus premierul la Digi 24.
După acest moment, Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a anunţat lansarea unui portal, unde clienții pot face sesizări dacă băncile încalcă OUG, recunoscând că înțelege nemulțumirile băncilor, dar arată că pentru el sunt mai importanți clienții acestora, în perioada crizei generate de coronavirus.
Se întâmplă de luni
Noul portal, anunțat de Florin Cîțu, își începe ”activitatea” de astăzi, așa că orice client al unei bănci poate apela la acesta în cazul în care banca la care unul sau mai multe credite încalcă reglementările impuse de Ordonanța de Urgență aprobată de Guvern pe 2 aprilie.
„Luni lansăm la Ministerul Finanțelor Publice un portal, unde cetățenii români care întâmpină dificultăți în relația cu băncile pot să ne scrie și vom verifica dacă aceste norme sunt aplicate, așa cum le-am făcut noi, de către sistemul bancar. Vom merge în sprijinul clienților.
Știu că băncile s-au supărat acum și avem discuții cu ele în continuare, dar trebuie să înțeleagă că este o perioadă dificilă și pentru noi, ca Guvern, este foarte important ca oamenii să nu aibă această problemă. Critica băncilor o înțeleg, este un cost pentru bănci, îl vor suporta, dar trebuie să fim solidari și toți să suportăm o parte din acest cost”, a anunţat Florin Cîţu.