Toți oamenii săraci au primit vestea supremă de la Lidl. Cum pot face aceștia cumpărături fără să plătească vreun leu!
Gigantul Lidl își continuă campaniile de reciclare, la nivel european, dar și în România. Lidl va oferi vouchere în schimbul sticlelor și cutiilor de plastic returnate, se spune într-un comunicat al companiei. Primele dispozitive de colectare vor fi testate în câteva magazine din Irlanda. Ulterior, urmează să fie implementate și în restul Europei, spun oficialii companiei. Campania vine ca urmare a unei măsuri luate de ministrul de resort irlandez, referitoare la schema națională de returnare a depozitelor.
Gigantul Lidl continuă campaniile de reciclare
Lidl Ireland va instala „distribuitoare automate inversate”. Dispozitivele vor permite clienților să schimbe sticle de plastic și cutii de aluminiu cu vouchere în toate magazinele sale până în 2023. Campania face ca Lidl să fie primul retailer care oferă această opțiune.
Guvernul irlandez urmează să anunțe în următoarele săptămâni detalii despre un sistem național de returnare a depozitelor. Reglementările urmează să fie introduse anul viitor într-un efort de a crește ratele de reciclare și de a reduce gunoiul.
Mașinile, furnizate inițial la magazinele Lidl din Glenageary, din Dublin, vor permite clienților să depună sticle de băuturi PET din plastic și cutii de aluminiu.
Pentru fiecare unitate depusă, un client va primi un voucher de 10 cenți până la o limită maximă de 2 euro care va fi răscumpărat în magazin. Fiecare mașină din magazinele Lidl poate colecta și prelucra până la 17.000 de unități pe săptămână, a spus compania.
Lidl își propune să lanseze mașinile în cele 170 de magazine irlandeze în următorii doi ani. Prin această campanie se estimează o redirecționare a 1.500 de tone de plastic anual care vor fi utilizate pentru fabricarea de noi produse.
”Lidl a fost angajat în favoarea sustenabilității. Sperăm că inițiativa va conduce la schimbări reale în ceea ce privește obiceiurile consumatorilor.”, declară JP Scally, director executiv al Lidl Irlanda și Irlanda de Nord, potrivit presei locale.
Retailer-ul va implementa sistemul în restul Europei
Demersul Lidl ar permite publicului să interacționeze cu un sistem bine pus la punct, spun oficialii. Astfel vor oferi în același timp feedback valoros care va ajuta la lansarea unui sistem la nivel european, începând de anul viitor, sunt de părere oficialii Lidl.
Pentru moment gigantul trebuie să aștepte în Irlanda regulamentele pentru schema națională în următoarele săptămâni și emiterea calendarelor. Acest lucru va permite autorităților irlandeze să desemneze un operator de schemă și să oblige comercianții cu amănuntul și producătorii să se pregătească pentru acest plan.
Lidl, care s-a angajat să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2025, a declarat că a înregistrat progrese semnificative în raport cu propriul obiectiv de reducere totală a plasticului de 20% din ambalajele de marcă proprie până anul viitor. A înlocuit articolele din plastic de unică folosință, cum ar fi paiele de băut, pahare de unică folosință, pahare și farfurii cu alternative non-plastice.
Conform oficialilor germani, acest sistem, va fi adaptat la fiecare zonă unde Lidl are magazine, asta însemnând și România. Demersurile se vor face, începând de anul viitor, în funcție de cum decurg lucrurile în proiectul pilot din Irlanda și Irlanda de Nord.
Lidl scoate peste un miliard de produse din plastic din magazine
În iulie anul curent, Lidl anunța că a eliminat peste un miliard de materiale plastice din magazinele sale ca parte a strategiei sale de eliminare a deșeurilor de plastic și de a sprijini reducerea continuă a plasticului la nivel global.
Aceasta include mai mult de 24 de milioane de tăvi de plastic și până la 25 de milioane de capace de plastic din gamele de lactate și iaurt. În plus, discounterul Lidl a tăiat aproape 19 milioane de etichete din plastic din liniile sale de fructe și legume și 3,5 milioane de bucăți de ambalaje din plastic pentru flori proaspete.
Lidl s-a angajat, de asemenea, să se bazeze pe acest succes, prin angajamentul de a elimina 1,5 miliarde de materiale plastice până la sfârșitul anului 2021 și 2 miliarde până la sfârșitul anului 2022.
„Este fantastic că am reușit să atingem această etapă semnificativă care demonstrează angajamentul nostru de a aborda excesiv deșeurile de plastic și de a lucra în colaborare cu toți furnizorii noștri. Recunoaștem, totuși, că există încă mai multe de făcut în acest domeniu.
Motiv pentru care ne străduim să mergem mai departe prin îndepărtarea chiar mai multor materiale plastice din magazinele și ambalajele noastre în următorii doi ani din magazinele noastre. ”, spun oficialii companiei.