Taxele care ar putea fi majorate din 2022. Vești proaste pentru milioane de români

de: Bișinicu Andreea
09 12. 2021

Veste tristă pentur români. Ministrul Mediului vorbește despre situația alarmantă în care se află țara noastră cu privire la programul Rabla. Potrivit statisticilor, conducătorii auto din România s-ar putea afla în situația în care ar fi nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar. Ce taxe se pot majora în anul 2022 și cine sunt proprietarii de automobile care ar putea suferi consecințele noilor reguli aplicate.

Ce taxe ar putea plăti șoferii români în 2022

Tanczos Barna, ministrul Mediului, susține că, în România, sunt înmatriculate mai multe mașini automobile second-hand decât mașini noi, în ciuda programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, organizare de către Ministerul Mediului și Administraţia Fondului pentru Mediu.

Oficialul a declarat, recent, la B1 TV, că bugetele s-au consumat, iar programul Rabla se suspendă până în februarie 2022. Conform statisticilor, bugetul la mașinile electrice s-ar fi triplat.

„În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu. Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%.

De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul. Bugetele s-au consumat, suspendăm Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022. Degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber.”, a declarat ministrul Mediului Tanczos Barna la B1 TV.

Ce propunere le-a făcut ministrul Muncii colegilor săi oficiali

Așadar, ministrul Mediului a vorbit despre majorarea unor taxe deja existente în România, cu privire la proprietarii români care dețin autoturisme vechi și extrem de poluante.

„De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate.

Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a declarat ministrul Mediului, miercuri, 8 decembrie, la B1 Tv.

La negocierea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Comisia Europeană a impus țării noastre să scoată din circulaţie un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante, până în anul 2026, a afirmat Tanczos Barna.