Taxa anti-poluare a Gabrielei Firea, ilegală și neconstituțională. Explicațiile unui avocat

Taxa anti-poluare a Gabrielei Firea, ilegală și neconstituțională

Gabriela Firea a adunat multe critici după ce pus în dezbatere taxa anti-poluare pentru București. Indignat de proiectul primarului general al Capitalei, avocatul Tudor Mihai Iorga a venit cu explicații.

Taxa anti-poluare a Gabrielei Firea, ilegală și neconstituțională

Săptămâna trecută, Gabriela Firea a anunțat un proiect prin care, de la data de 1 ianuarie 2020, toate vehiculele care nu sunt înmatriculate în București ori Ilfov vor putea intra în Capitală doar după achitarea unei viniete. Cu mai multe explicații despre proiectul Gabrielei Firea a venit avocatul Tudor Mihai Iorga, susținând că taxa privind vinieta în Capitală este ilegală și încalcă norme constituționale.

„Din punct de vedere juridic, mă îndoiesc de faptul că o astfel de hotărâre a Consiliului Local va intra în vigoare și va produce efecte. Spun asta deoarece ar încălca în mod flagrant normele constituționale, dar și jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene. În acest sens, legea fundamentală consacră principii imperative referitoare la:

(i) egalitatea cetățenilor în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări;

(ii) garantarea dreptului la liberă circulație;

Taxa anti-poluare a Gabrielei Firea, ilegală și neconstituțională. Explicațiile unui avocat
Tudor Mihai Iorga a vorbit despre proiectul lui Firea

(iii) restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți exclusiv prin lege, nu prin hotărâri ale consiliilor locale.
Totodată, să ne amintim că instanța europeană, în iunie, a decis că taxa pe autostradă pe care Germania voia să o impună tuturor șoferilor străini, nu și celor autohtoni este discriminatorie și încalcă dreptul Uniunii Europene. Mă aștept ca autoritățile locale să țină cont de aceste prevederi și să demonstreze că proiectul de hotărâre a fost doar o decizie neinspirată”, explica avocatul.

Alte excepții și amenzi

Proiectul prin care Primăria Capitalei vrea să introducă taxa auto pentru București a fost pus în dezbatere. Zona la care se referă proiectul este denumită ”Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) ce cuprinde: Piata Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – soseaua Stefan cel Mare – strada Polona – strada Mihai Eminescu – strada Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Sincai – strada Lanariei – Calea Serban Voda – bd. Marasesti – strada Mitropolit Nifon – bd. Libertatii – Calea 13 Septembrie – strada Izvor – strada B.P.Hasdeu – strada Vasile Parvan – strada Berzei – strada Buzesti – Piata Victoriei.

Taxa anti-poluare a Gabrielei Firea, ilegală și neconstituțională. Explicațiile unui avocat
Gabriela Firea a adunat multe critici după ce pus în dezbatere taxa anti-poluare pentru București

Potrivit documentului, din data de 1 ianuarie 2020, mașinile cu masa totală autorizată mai mică de 5 tone pe străzile din Zona de Acțiune pentru ZACA este restricționat zilnic, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, în intervalul 7:00 – 22:00 astfel:

  • pentru autovehicule inmatriculate in Bucuresti si Ilfov, cu norma de poluare Euro 4, Euro 5, Euro 6 precum si pentru cele electrice sau hibrid, accesul este permis fara restrictii
  • pentru autovehicule inmatriculate in municipiul Bucuresti ai Ilfov, cu norma de poluare Euro3, accesul este permis numai in urma achizitionarii unei viniete electronice de tip Oxigen-C.
  • pentru autovehicule inmatriculate in afara municipiului Bucuresti ai Ilfov, cu norma de poluare minim Euro3, accesul este permis numai in urma achizitionarii unei viniete electronice de tip Oxigen-B.
  • pentru autovehicule cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 si Euro 2, accesul este interzis in intervalul mentionat.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI