Lidl continuă să se extindă nu doar în România, ci și în țările din apropiere. Investițiile sunt imense, însă planurile de afaceri par să meargă ca pe roate. Află în rândurile de mai jos în ce zone vrea retailerul german să deschidă noi unități comerciale, după cele lansate în Croația, Slovenia și Serbia.
Lanțul german de magazine Lidl este unul dintre cele mai cunoscute de pe piața comercială din Europa. Retailerul face parte din grupul Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, și operează în prezent peste 12.200 de unități comerciale, peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de state.
Lidl a intrat pe piața din România în anul 2011, înlocuind magazinele Plus. La momentul actual, deține peste 300 de unități comerciale și 6 centre logistice pe teritoriul țării noastre. Cu o creștere a businessului de 24%, Lidl și-a consolidat poziția de lider pe piața locală pentru al doilea an consecutiv.
La finalul anului 2022, Lidl România a prezentat o cifră de afaceri de 18,49 miliarde de lei. Potrivit reprezentanților lanțului german de retail, anul curent oferă șansa restabilizării pe piața comercială, după criza puternică resimțită în ultima perioadă, antrenată de mai mulți factori.
Consumul poate crește, iar pilonii strategici pe care discounterul își bazează evoluția se pot restabiliza. Sortimentele proaspete, mărcile private și strategiile pe cele lung sunt cele care dau rezultate în România, potrivit conducerii companiei, în mod deosebit în anul 2023.
Pentru anul 2023, Lidl a abordat o strategie de extindere în mai multe teritorii. A deschis câteva unități comerciale noi în România, a modernizat altele, iar potrivit ultimului anunț făcut în spațiul public, planul este același și pentru țările din apropierea frontierei.
Lidl vrea să intre pe piața de retail din Bosnia și Herțegovina, potrivit esmmagazine.com. Conducerea lanțului german de magazine a demarat construcția unui amplu centru de distribuție în Lepenica, în apropiere de Sarajevo, ce prezintă o suprafață de 60 de mii de metri pătrați.
În ultimii doi ani de zile, Lidl a recrutat angajați din Bosnia și Herțegovina, pentru a se putea bucura de serviciile lor odată cu inagurarea magazinului. Lanțul german de retail ar urma să mai deschidă două unități comerciale și în Sarajevo, și în Bijeljina, potrivit sursei citate.
Intrarea pe piața din Muntenegru a fost programată pentru finalul anului 2023. O locație a fost asigurată în Nikšić și două în Podgorica, însă momentan nu se știe exact care ar fi cea mai bună variantă pentru lansarea unui magazin în regiune, potrivit presei străine.
Citește și: Schimbarea majoră la Lidl cu produsele Cien. Ce a apărut acum în magazine și ce pregătește retailerul
La Bitola, în Macedonia de Nord, a început deja construcția primului magazin. În plus, Lidl a plătit 5,3 milioane de euro pentru un teren de 17 hectare, situat în apropiere de Kumanovo, unde intenționează să construiască un centru logistic.