O țară a decis să interzică reclamele la mâncarea de tip fast-food. Promovarea alimentelor nesănătoase la televizor și pe internet va fi interzisă, pentru a încurajare alimentația sănătoasă și a combate obezitatea.
Autoritățile din Marea Britanie vor să interzică pe timpul zilei apariția anunțurilor care promovează fast-food-ul. British News and Media Association se declară dezamăgită de această decizie.
Noile reguli vor intra în vigoare la sfârșitul anului viitor și vor să schimbă tendința în care unul din trei copii ajung supraponderali sau obezi la gimnaziu. Unele grupuri media au avut o reacție de-a dreptul furioasă.
Conform noii legi, anunțurile pentru alimente bogate în grăsimi, sare și zahăr vor fi interzise la televizor înainte de ora 21:00.
Guvernul a mai spus că restricțiile se vor aplica tuturor întreprinderilor cu 250 sau mai mulți angajați care produc sau vând produsele.
„Conținutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac și a obiceiurilor pe care le formează”, a declarat joi ministrul sănătății publice, Jo Churchill.
„Ținând cont de faptul că cei mici petrec mai mult timp în mediul online, este vital să acționăm pentru a-i proteja de publicitatea nesănătoasă”, a continuat acesta.
În răspuns, News and Media Association s-a declarat dezamăgită de decizie, spunând că nu este clară legătura între expunerea reclamelor și obezitatea la copii.
„În loc să abordeze problema obezității la copii, această măsură draconică va dăuna editorilor de știri care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanța jurnalismul care ne ține pe toți informați”, a spus Sayra Tekin, din partea NMA.
În plus, acțiunile celui mai mare radiodifuz comercial din Marea Britanie, ITV, au scăzut cu mai puțin de 1%, iar Daily Mail & Geneal Trust a scăzut cu 2% după decizie.