Sticla spartă face artă, în cazul unuia dintre cei mai creativi artiști
Nu toate tentativele de a crea o lucrare artistică originală sunt încununate de succes, dar creațiile lui Simon Berger sunt ieșite din comun în cel mai plăcut mod cu putință.
Dacă te uiți de aproape la un tablou al artistului elvețian Simon Berger, ai crede că este o manifestare de vandalism. Cineva a vrut să distrugă ceva. După ce te dai câțiva metri mai în spate, înțelegi că toate acele crăpături din sticlă formează portrete complexe de un impact vizual fără egal. Ca să fie pachetul complet, artistul nici măcar nu se rezumă la portrete.
Într-un interviu recent, Berger a explicat cum a început să lucreze în sticlă. Aparent, întreaga inițiativă a plecat de la nevoia sa de a fi luat în serios, de a atrage atenția asupra ideilor sale. Cel mai bun mod de a-și atinge scopul a fost de a folosi un material sau o tehnică creativă pe care nu a mai utilizat-o nimeni în trecut.
Specializarea sa originală este de tâmplărie, dar a decis să-și folosească măiestria în manipularea ciocanului și dălților pentru interacțiunea cu sticlă laminată, un mediu pe care este puțin probabil să-l mai fi văzut utilizat în tablouri.
Ca referință, sticla laminată sau securizată este aceeași care se folosește la pereței de zgârie nori sau la parbrizele mașinilor, datorită faptului că nu se face țândări atunci când o loveși. Se vede că s-a spart, dar, la un număr destul de mare de lovituri, își păstrează integritatea unitară. După foarte multe exerciții, Simon Berger și-a perfecționat procesul creativ, iar acum lucrează în sticlă exclusiv, iar mediul său preferat, după cum se poate vedea și în imaginea de mai jos, sunt parbrizele.
Pe de o parte, lucrările sale pare un pic firave, poate chiar efemere, dar acest detaliu le fac mai atractiv și originale. În definitiv, în orice momen poate să vină un prieten ghiduș și să mai dea o lovitură pentru a reduce la zero întregul tablou.