Soluţia pe care o propun marile magazine din mall-uri pentru clienţii fără certificat verde. Anunţ de ultimă oră
Impunerea certificatului verde pentru a putea intra în marile lanțuri de supermaketuri sau hipermarketuri a generat reacții dure în spațiul public. Ca urmare a acestei decizii Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), a reacționat imediat declarând că nu sunt de acord cu aceste restricții, trimițând o solicitare în acest sens autorităților.
AMRCR respinge decizia CNSU
Pe 22, respectiv 25 octombrie, CNSU lua două noi hotărâri prin care se impuneau nou restricții la nivel național. Cea mai controversată dintre ele, și catalogată ca discriminatorie, este cea a obligativității certificatului verde pentru a putea intra în supermaketuri sau hipermarketuri, indiferent unde sunt situate, fie chiar și în mall-uri.
Prin impunerea acestei decizii, persoanele nevaccinate, în proporție destul de mare și la această oră, au acces doar la farmacii sau la anumite instituții, dar în anumite condiții.
Ca urmare a acestor restricții, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) a luat decizia de a trimite către autorități un memorandum prin care cer revizuirea acestor restricții, considerând că au caracter discrimantor față de ceilalți cetățeni, încă nevaccinați, dar și rațiuni restrictive comerciale.
„Asociația Marilor Rețele Comerciale din România – AMRCR – solicită autorităților responsabile și competente, eliminarea restricțiilor impuse de ultimele reglementari, în legatură cu accesul populației în magazine – care comercializează instalații și echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare și igienă – în contextul apropierii sezonului de iarnă precum și al disfuncționalităților infrastructurii de bază pentru populația din diverse localități, așa după cum au fost relatate în spațiul public.
De asemenea, poziția AMRCR este că magazinele care comercializează produse alimentare au fost și rămân esențiale pentru populație și, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor criterii aleatorii sau conjuncturale care, în fapt, le transformă în magazine neesențiale.”, spune AMRCR în comunicatul publicat.
„Magazinele rețelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situația epidemiologică”
În continuarea comunicatului, AMRCR face apel la autorități în încercarea de a le convinge că măsura nu este una corectă, din mai multe puncte de vedere. Pleacă de la cele de ordin social și până la cele cu carcater economic, subliniind faptul că magazinele rețelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situația epidemiologică.
„În acest sens, contăm pe sprijinul autorităților în găsirea pe teren a soluțiilor celor mai adecvate care să asigure accesul deplin al populației la hrană și produse alimentare în condiții de siguranță sanitară.
Membri ai asociației noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri și demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spații adiacente.
Subliniem din nou că, încă de la începutul pandemiei, magazinele rețelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situația epidemiologică și s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atât de siguranța clienților, cât și de cea a propriilor angajați.”, se mai secpifică în comunicatul emis de AMRCR.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale include 22 de retaileri alimentari şi nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.