Șoferii români riscă să rămână înzăpeziți iarna aceasta? Cele mai proaste vești vin de la C.N.A.I.R.

de: Bișinicu Andreea
10 12. 2021

În sezonul geros, șoferii responsabili se pregătesc temeinic pentru a circula, în siguranță, pe străzile din România. Pe lângă dezghețarea parbrizului, revizia tehnică la mașină și schimbarea cauciucurilor, conducătorii auto se preocupă de dezăpezirea autoturismelor personale. În ultima privință, se pare că mulți șoferi riscă să rămână înzăpeziți în lunile ce urmează. Ce decizie au luat drumarii.

De ce ar putea rămâne conducătorii auto români cu mașinile înzăpezite

Vești extrem de neplăcute pentru șoferii din România. Reprezentanții celor de la Sindicatul Companiei Naţionale de Drumuri ameninţă statul român că nu vor deszăpezi şoselele, dacă nu vor primi măriri de salariu. Sindicaliștii sunt nemulțumiti de faptul că nu sunt remunerați pe măsură, în contextul creșterii inflației de la noi din țară.

Angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere cer să primească majorări salariale care să acopere cel puțin inflația. În caz contrar, drumarii vor face grevă și nu vor deszăpezi șoselele și drumurile din țară, blocând circulația rutieră.

Sindicatul Elie Radu reprezintă interesele a peste 4.800 de salariați din totalul celor 7.000 ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Sindicaliștii le-au reamintit factorilor decidenți să-i aibă în vedere pe cei 3.000 de angajați care lucrează la deszăpeziri, în cele mai rele condiții meteorologice. Unii dintre drumari rămân, câteodată, izolați în frig și viscol în diverse zone din țară, pentru mai multe zile la rând.

„Majoritatea angajaților sunt foarte supărați că nu au primit aceste măriri, mai ales în acest context al creșterii prețurilor la energie electrică, gaze și combustibil.

În raport cu creșterile de prețuri, în majoritatea cazurilor, putem spune că veniturile mai multor familii ale drumarilor s-au înjumătățit, iar ei riscă să nu mai poată face față cheltuielilor.

Oamenii care lucrează efectiv la deszăpezire sunt și cei cu salariile cele mai mici și e normal ca aceștia să fie cei mai nemulțumiți.

Dintre angajații C.N.A.I.R., aproximativ 3.000, adică aproape jumătate din total, lucrează pe teren la deszăpezire și câștigă, în medie, până în 3.200 de lei brut.”, au declarat șefii Sindicatului Elie Radu.

Drumarii cer măriri salariale, în contextul creșterii inflației în România

Conducerea societății a explicat felul în care drumarii muncesc, uneori, câte 24 sau 36 de ore fără întreruperi, în condiții nefavorabile, pentru a deszăpezi autostrăzile și drumurile din România.

„Aceștia muncesc din greu în fiecare iarnă chiar și câte 24-36 de ore fără întrerupere. Unii dintre ei ajung să doarmă efectiv pe utilaje, alții rămân izolați în viscol. Am avut angajați care au rămas izolați câteva zile în câmp, când încercau să deszăpezească drumurile”, semnalează conducerea sindicatului.

Pentru a putea fi convinși să-și desfășoare activitatea în mod normal și, astfel, să se poată circula în bune condiții și în această iarnă în România, angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere solicită măriri de salarii așa cum este prevăzut în buget.

Fără aceste majorări salariale, oamenii sunt hotărâți să nu mai deszăpezească, iar noi nu mai garantăm că îi putem convinge să iasă la lucru.”, a concluzionat liderul sindicaliștilor la Antena 3.

An de an, în anotimpul iernatic, angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere reușesc să deszăpezească 17.000 km de drumuri naționale și 873 km de autostrăzi din România.