Pericolele la care se expun turiștii care fac rezervare pe booking sau pe alte platforme similare sunt incontrolabile, astfel că, fiecare persoană îți asumă un risc, atunci când își plănuiește vacanța și se bazează doar pe rezervarea sau achitarea taxei pentru o cazare prin Booking. Deși în multe situații, ofertele sunt bune, iar preluarea cazării se face fără probleme, există și excepții. Acesta este și cazul unei familii de români, victimă a unei înșelăciuni pe litoralul românesc.
O familie de români care a ales să petreacă o vacanță pe litoralul românesc s-a confruntat cu o situație neplăcută, devenind victima unei înșelăciuni de amploare. După ce au optat pentru o locație în Năvodari, ei au descoperit că au căzut în plasa unei țepe de proporții, iar cazarea nu există.
Vestea a venit ca un șoc pentru familie, mai ales că în joc existau și copii, iar găsirea unui loc de cazare în plin sezon nu este o misiune ușoară. Pe lângă asta, familia achitase integral cazarea, aflând astfel, că banii au fost pierduți în neant.
Femeia, care a povestit întreaga întâmplare pe Facebook, a dezvăluit că au rezervat un apartament printr-o platformă online, însă la sosire au realizat că locația nu exista. Ulterior, o localnică, vânzătoare de la magazinul de la parterul blocului, i-a dezvăluit că aceasta era a opta familie care era victima acestei înșelăciuni.
Revoltată de situație și de tot disconfortul creat familiei, femeia și-a exprimat dezamăgirea într-o postare pe rețelele de socializare, numind responsabili de această situație ”escroci”, ba chiar urându-le ca viața lor să fie asemănătoare cu faptele lor.
„Pentru cei ce susțin că booking este o platforma sigură, aflați că nu e nici pe departe așa. Am rezervat un ap pe care l-am achitat integral și când am ajuns la locație,surpriză: NU EXISTĂ!!! Am discutat cu o dna ce are un magazin la parterul blocului și care ne-a spus că suntem a opta familie cu țeapa asta”, a scris femeia.
În cele din urmă, platforma de rezervări Booking i-a ajutat pe membrii familiei să găsească o altă cazare, dar au fost nevoiți să plătească din nou, fiind nevoiți să aștepte restituirea sumei plătite inițial pentru locația pe care nu au putut să o ocupe.
În urma postării victimei, proprietara apartamentului cu probleme a intervenit și ea, cerându-și scuze pentru situația neplăcută prin care a trecut familia. Ea a negat că apartamentul nu ar exista și a acuzat femeia care le-ar fi spus acest lucru că a mințit. De fapt, a fost vorba despre o neînțelegere din partea Booking, care i-au anulat dreptul proprietarei de a gestiona rezervările, din cauza numărului de telefon, care ar fi necesitat să fie schimbat.
După intervenția sa, au apărut păreri pro și contra, astfel că, unii au acuzat-o de înșelăciune, în timp ce alți internauți, proprietari la rândul lor, au confirmat că și ei au pățit o situație similară.
„Îmi pare foarte rău pentru situația prin care ați trecut, dar nu e nevoie de blesteme. Țin să va contrazic, apartamentul există (doamna de la magazin știe destul de bine că este, nu știu de ce ar spune că nu e) problema este Booking-ul care a blocat contul și nu avem acces la rezervări. Aveți impresia că nouă ne face plăcere să pierdem bani?
Ce interes am avea să inducem lumea in eroare? Nu primim bani din rezervări până nu se face check out. Ne cerem scuze pentru situația creată. Într-adevăr nota și review-urile alea puține care sunt bine meritate, păcat că nu mai putem onora rezervările momentan. Vom încerca tot posibilul să remediem situația”, a fost comentariul proprietarei acuzate de infracțiune prin înșelăciune.