Simulare Evaluare Națională 2022 la Matematică. Ce subiecte au avut elevii. Simularea Evaluării Naționale 2022 a continuat marți cu proba de matematică. Elevii clasei a VIII-a au la dispoziție două ore ca să rezolve subiectele la matematică, care au fost primite la simularea Evaluării Naționale 2022.
Subiectele la matematică au avut un timp de rezolvare de 120 de minute, din momentul în care elevii le-au primit. În plus, acestea au fost structurate pe 3 mari subiecte, iar fiecare subiect a fost punctat cu 30 de puncte, iar 10 puncte au fost acordate din oficiu. Subiectele la matematică pot fi văzute mai jos, în articol.
Subiectul I a fost format din itemi obiectivi, de tip grilă, la fel și subiectul al II-lea. Iar pentru subiectul al III-lea rezolvările se puteau scrie și se puteau argumenta pe foaia de examen, în dreptul problemei.
De asemenea, ministerul Educației a trimis săptămâna trecută școlilor un set de precizări, iar câteva dintre ele vizează direct proba desfășurată:
La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea se poate corecta prin tăierea cu o linie orizontală și prin încercuirea altui răspuns considerat corect.
Apoi, la figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea lor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. Este permisă realizarea unor figuri geometrice în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.
Potrivit procedurii, rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. Vezi subiectele de la Simularea Evaluării Naționale la Matematică, în galeria foto a acestui articol.
Simularea Evaluării Naționale 2022 se desfășoară în intervalul 4-14 aprilie.
De precizat este că obiectivele simulării Evaluării Naționale 2022 sunt, conform ministerului, familiarizarea elevilor cu rigorile examenului real, precum și optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat, prin discuții individuale cu elevii, prin dezbateri la nivelul clasei, prin ședințe cu părinții, dar și la nivelul consiliului profesoral, avându-se în vedere măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
De menționat este și că rezultatele obținute la simulare nu se contestă și nu se trec în catalog. Chiar și așa, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, asta se poate face doar în baza unei cereri scrise depuse de către cei care doresc.