Senzațional! Ce țin în casă 50% din români. Nu ar renunța la ele, nici în ruptul capului

de: Ștefan R. Apostol
21 10. 2020

Românii sunt atipici în multe cazuri. Și nu sunt puțini cei care au rămas cu câteva obiceiuri, încă de pe vremea de tristă amintire. Este imposibil să nu găsești în casa unui român ceva vechi, păstrat, doar așa ca să fie acolo. Orange România a lansat o campanie de informare și conștientizare pe această temă.

Ce țin în casă 50% din români, conform Orange România

Dacă mergem la bunici, sau chiar la părinți, este imposibil să nu găsești vechituri. Românul a fost învățat să strângă. De ce, nu cred că există o explicație logică, dar cert este că aproape majoritatea fac sau au făcut asta.

De câțiva ani și în România au început campaniile de reciclare, și vorbim aici de la sticle și până la electrocasnice de mari dimensiuni. Cu toate astea, conform unei statistici, aproximativ 50 % dintre români încă mai țin în casă vechituri.  O satistică recentă a Orange România arată că 50% dintre români există oameni care mai țin prin casă telefoane vechi, iar din totalul de 50%, patru procente le aruncă ca pe orice alt gunoi obișnuit.

Orange România s-a gândit să lanseze o cmpanie de reciclare a telefoanelor vechi, și aici ne referim la terminalele mobile, dar și o campanie de conştientizare. Campanie este menită să dovedească impactul echipamentelor digitale asupra mediului. Totoodată Orange își dorește ca prin această camapanie să încurajeze returnarea telefoanelor prin programele de Buy-Back.

Programul există de ceva vreme, și nu doar la Orange România. Inclisv Vodafone România a avut o astfel de campanie cu ceva vreme în urmă. Campania este derulată și în alte țări europene, precum Franţa, Belgia, Spania, Luxemburg, Moldova, Polonia, România şi Slovacia. Ideea acestei campanii este construită în jurul unor programe şi iniţiative adresate mediului pe care operatorul le implementează.

Orange Români a lansat o campanie europeană de reciclare și conștientizare a efectelor acestor terminale

”Aproape jumătate dintre românii, cu vârsta peste 18 ani, conectaţi la Internet sunt mai degrabă înclinaţi să depoziteze în casă telefoanele mobile pe care nu le mai folosesc. 49,9% dintre cei care au răspuns la chestionar au declarat acest lucru. În mod surprinzător, această tendinţă este mai crescută în rândul tinerilor.”, spun oficialii Orange România.

Nu ar renunța la ele, nici în ruptul capului

Cu toate aceste campanii de conștientizare și servicii de Buy-Back, românii, cel puțin, renunță foarte greu la telefoanele vechi. În studiul făcut de Orange România se arată cu există un procent semnificativ din emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale industriei digitale. Aceste emisii, spune Orange, sunt legate de procesele de producţie a echipamentelor, respectiv a telefoanelor.

”Campania lansată astăzi în România este un angajament faţă de mediu pe care ni-l asumăm în continuarea iniţiativelor existente în organizaţie şi pe care vom continua să îl susţinem prin acţiuni şi programe concrete de gestionare responsabilă a consumului de resurse naturale şi de furnizare a unor produse şi servicii prietenoase cu planeta,” a spus Liudmila Climoc, chief executive officer al Orange România.