Semnul de circulație care bulversează șoferii. A apărut recent în această țară, ca urmare a unei modificări realizate în cadrul Legii privind circulația rutieră. Schimbările legislative au avut ca scop creșterea siguranței în trafic, precum și încurajarea mai multor șoferi să renunțe la mașini și să circule cu bicicletele.
Un semn de circulație introdus recent în legislație continuă să bulverseze participanții la trafic. Însă nu este vorba despre șoferii din țara noastră. Situația cu pricina se aplică pentru un alt stat european. Este vorba despre Germania, unde semnul rutier a fost introdus prima dată în urmă cu doi ani de zile.
Chiar dacă schimbarea a avut loc în mod oficial în anul 2020, șoferii continuă să rămână contrariați când văd indicatorul rutier. Acesta a fost introdus ca urmare a unei modificări realizate de către guvernanți la nivelul Legii privind circulația rutieră (StVO).
Schimbările introduse de Guvernul de la Berlin au vizat creșterea siguranței participanților la trafic, dar și încurajarea cetățenilor să circule mai mult cu biciclete, din motive legate de poluare. Comisia Europeană a propus ca, până în 2030, emisiile de dioxid de carbon în cazul autoturismelor să fie reduse cu 55 procente față de nivelul înregistrat anul trecut.
Noul semn de circulație din Germania care surprinde șoferii prezintă o mașină în partea stângă, așa cum se poate vedea și în imaginea de mai jos. În partea dreaptă a indicatorului rutier pot fi remarcate o bicicletă și o motocicletă. Însă, ce înseamnă acest semn de circulație, de fapt?
Potrivit surselor externe, acest indicator de circulație interzice șoferilor să depășească bicicletele, dar și mopedele. Prin urmare, în orice porțiune de drum semnalată cu acest indicator rutier, participanții la trafic din Germania vor avea interzis la depășit atât bicicletele, cât și alte vehicule cu două, trei sau patru roți.
Înainte de schimbarea cu pricina, șoferii puteau depăși bicicletele și mopedele, atât timp cât era asigurată o „distanță laterală suficientă”. Noul indicator rutier interzice complet depășirea bicicletelor și a mopedelor, în anumite zone din trafic.
De asemenea, noile prevederi legislative din cadrul Legii privind circulația rutieră (StVO) au în vedere și distanța la care poate fi realizată depășirea. În cazul porțiunilor de drum unde este permisă depășirea bicicletelor sau a mopedelor, șoferii trebuie să fie atenți la un detaliu important.
Manevra de depășire nu poate fi realizată decât la o distanță minimă de depășire de 1, 5 metri în zona intravilană. În afara intravilanului, depășirea poate fi efectuată la o distanță minimă de depășire de 2 metri, potrivit surselor externe.