Secretul uriaș al lui Nicolae Ceaușescu. Adevărul despre metroul personal al dictatorului

Secretul uriaș al lui Nicolae Ceaușescu. Adevărul despre metroul personal al dictatorului
Nicolae Ceușescu și dorința lui de a avea o rețea subterană secretă

Nicolae Ceaușescu și-a dorit mereu să beneficieze de o rețea subterană secretă, care să lege Casa Poporului de Aeroportul Otopeni. Linia trebuia să fie construită de Armată, însă nici până astăzi nu se știe dacă fostul dictator și-a dus planul până la capăt. Oficialii Metrorex recunosc însă că există un tunel între Palatul Parlamentului și stația de metrou Izvor.

Nicolae Ceușescu și dorința lui de a avea o rețea subterană secretă

Legenda spune că la începutul anilor 80 Nicolae Ceaușescu a dat ordin să se construiască o linie de metrou specială pe care să se poată deplasa în cazuri extreme. Oficialii Metrorex recunosc existența tunelului dintre Palatul Parlamentului și stația Izvor, dar spun că este doar un tunel de apărare și că nu a existat niciodată un metrou prezidențial care să meargă pe această rută.

„S-a discutat mult la începutul anilor ’80 despre proiectul metroului prezidenţial, am auzit de el. Ştiu sigur însă că prin aceste tunele preşedintele circula cu o barcă pneumatică. Avea traseu subteran de la Comitetul Central de-atunci, în care acum funcţionează Ministerul de Interne, şi se bifurca către magazinul Muzica, Palatul Regal şi Biserica Kretzulescu”, susține istoricul Dan Falcan.

Istoricul mai spune că Ceaușescu a cerut ca această linie să fie construită când și-a dat seama că este cea mai bună metodă să scape de o revoltă a cetățenilor. „Am cerut de mai multe ori aprobare să cercetez aceste tuneluri, dar m-am izbit de refuzul SRI, în a căror administrare sunt aceste spaţii subterane”, a adăugat istoricul.


Unul dintre oamenii care la acea vreme a lucrat Întreprinderea Metroului București vorbește însă despre o linie de metrou care ar fi plecat de la Casa Poporului până la Aeroportul Otopeni.

„Am auzit că s-au început lucrările unei linii de metrou dinspre Casa Poporului către Otopeni, ca de acolo să poată fugi Ceauşescu la nevoie, cu avionul. În prima fază lucrările s-au început spre staţia Izvor, cea mai apropiată cale de rulare”, a declarat bărbatul.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI