Secretul celor mai bune sarmale. Pot fi și sănătoase, dar este nevoie de un alt ingredient

Secretul celor mai bune sarmale. Pot fi și sănătoase, dar este nevoie de un alt ingredient
Transformă rețeta de sarmale într-una sănătoasă

Platouri cu aperitive, salată de bouef, slănină, caltaboși tobă, cozonac, dar clar atracția meniului de Crăciun sunt sarmalele. Deși considerate de nutriționiști nepotrivite pentru masa de seară, în special dacă se face abuz, ”tradiție” respectată cu sfințenie în fiecare an de mulți români, astăzi aflăm că ele pot fi preparate într-un anume fel în care nu ne mai pun sănătatea în pericol.

Transformă sarmalele într-o mâncare sănătoasă și cu mai puține calorii. Pune acest ingredient printre straturi, în loc de afumătură

„Gătite sănătos înseamnă carne slabă, chiar şi de porc, dar slabă. Românii însă fug de carnea slabă, adoră grăsimea. Folosesc carnea slabă doar la fripturi. Vă spun din experienţa mea de-a lungul anilor. Se pot face sarmale cu carne de curcan sau carne de pasăre, cu orez brun în loc de orez alb şi niciodată cu smântână deasupra”, a explicat prof. univ. dr. Boli de Nutriție și Metabolism, medic primar Nicolae Hâncu, potrivit doctorulzilei.ro.

Sarmalele pot fi fierte împreună cu afumătura, după cum scrie la carte, dar aceasta nu trebuie consumată. Între straturile de sarmale se pot pune și câteva roșii tăiate care, pe lângă un gust excelent, vor da prospețime, pe cât posibil, preparatului. Este, de fapt, o metodă prin care îți păcălești creierul. Ai impresia că mănânci afumătură, dar nu o faci.

Un alt punct sensibil îl reprezintă smântâna, care are, de asemenea, substituent. Există variantă și pentru asta, de pildă, iaurtul. „Persoanelor foarte pretenţioase care cred că sarmalele fără smântână nu sunt sarmale, care sunt afectate pe plan psihic de consumul de sarmale, le spun să folosească iaurt. Dacă nici aşa nu vor, le spun Dumnezeu cu ei! Să consume ceea ce vor că asta e. Mai e ceva. Varza tocată la sarmale trebuie să fie foarte bine reprezentată, pentru că varza fiartă reprezintă o bogăţie nutriţională. E bogată în fibre, în antioxidanţi şi vitamina C”, a mai explicat specialistul.

Ce produse nu trebuie să lipsească de pe masa de Crăciun

Răciturile, caltaboșii, cârnații, sarmalele și cozonacul sunt câteva dintre bucatele tradiționale care vor umple mesele de Crăciun. Pentru a le prepara, românii vor trebui să cheltuie între 300 și 500 de lei. De asemenea, oamenii au făcut cozi la halele unde se vinde carne de porc și de pasăre din care sunt gătite cele mai multe mâncăruri pentru masa festivă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI