Se schimbă regulile pentru evaluarea elevilor. Cum ar putea fi evaluați elevii în 2021
Federația Asociațiilor de Părinți a cerut reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021, precum și revizuirea noilor subiecte de examen. Mai mult, aceasta a solicitat ca lucrările de examen să fie corectate doar de profesori cu formare pe evaluare. Așadar, se schimbă regulile pentru evaluarea elevilor? Mai multe detalii, în continuare.
Părinții cer schimbarea regulilor de evaluare a elevilor
Federația Națională a Asociațiilor de Părinți critică maniera în care au fost construite noile modele de subiecte la Limba și Literatura Română și solicită, într-o adresă trimisă ministrului Educației, Monica Anisie, reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021.
Totodată, federația părinților cere teste de antrenament construite pe tipul noilor subiecte pentru Evaluarea Națională, revizuirea acestui nou model de cerințe, dar și cursuri de formare pentru profesorii corectori de la examen.
„Solicităm reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021, ținând cont de continuitatea materiei în liceu, de faptul că semestrul al II-lea al clasei a VII-a s-a desfăşurat online, cu mari lacune privind predarea şi asimilarea materiei, a necesităţii recuperării materiei clasei a VII-a, a conţinutului stufos al programei de clasa a VIII-a, care s-ar putea desfăşura tot on-line şi nu în ultimul rând a egalităţii de şanse şi a nediscriminării faţă de generaţia precedentă care a beneficiat de scutirea materiei aferentă semestrului 2, tocmai din considerentul învățământului on-line“, se arată în adresa trimisă ministrului Educației.
Cine ar trebui, de fapt, să corecteze lucrările elevilor
Noile modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021 au fost lansate în luna iulie de Minister și marchează o schimbare inportantă în examinarea elevilor la 14 ani. Noile exerciții se concentrează pe elemente concrete din universul tinerilor și au ca model testele PISA.
O altă cerință a federației părinților este ca Ministerul să nu mai permită corectarea lucrărilor de examen de către profesori care nu au trecut printr-un curs de evaluare a tezelor de examen. Mai exact, reprezentanții părinților cer: „cursuri de formare profesională pentru cadrele didactice care vor participa la corectarea lucrărilor de evaluare naţională“, potrivit edupedu.ro.