Se inaugurează o nouă autostradă în România, înainte de Crăciun. A fost gata cu 8 luni înainte de termen
Sărbătorile de iarnă aduc un cadou surpriză pentru șoferii care călătoresc între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, deoarece, cu opt luni înainte de termen, se inaugurează tronsonul Chețani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvaniei.
Veste bună pentru șoferii care ajung în Transilvania
Anunțul a fost făcut de Asociația Pro Infrastructură, care precizează că evenimentul va avea loc joi sau vineri, în funcție de finalizarea instalării ultimelor parapete de protecție.
Cu această inaugurare, șoferii vor avea la dispoziție o autostradă continuă de 113 kilometri între Ungheni și Nădășelu, eliminându-se astfel nevoia de a circula pe drumurile naționale pentru această rută.
Tronsonul Chețani-Câmpia Turzii este considerat veriga-lipsă pe Autostrada A3, aducând un plus de mobilitate și siguranță traficului în această regiune.
„Târgu Mureș-Cluj doar pe autostradă. Conform celor mai noi informații pe care le avem în acest moment, mâine seară (joi, 21 decembrie 2023 – n.r.) sau vineri (22 decembrie 2023 – n.r.) în cursul zilei se inaugurează veriga-lipsă de pe A3 Chețani-Câmpia Turzii, în funcție de când se va finaliza instalarea ultimelor parapete de protecție.
Șoferii vor merge pe 113 kilometri de autostradă continuă între Ungheni și Nădășelu”, a transmis Asociația Pro Infrastructură despre A3 București-Borș (Bihor).
CITEȘTE ȘI: Ziua în care România a ajuns la 1.000 de kilometri de autostradă. Se întâmplă astăzi, 21 septembrie
Cine a stabilit recordul național privind inaugurarea înainte de termenul stabilit
Asociația Pro Infrastructură anunță cu bucurie deschiderea cu 8 luni înainte de termen a tronsonului Chețani-Câmpia Turzii de pe Autostrada Transilvaniei.
Proiectul a fost realizat de constructorii Strabag și Geiger, remarcându-se prin eficiența și rapiditatea cu care au fost efectuate lucrările.
Asociația apreciază performanța celor doi constructori care au preluat lucrările după rezilierea contractului cu compania Straco în martie 2021.
Ministrul Cătălin Drulă a decis relicitarea lotului, iar Strabag și Geiger au reușit să pună în practică aproximativ 60% din lucrările necesare pe cei 15,7 kilometri într-un interval de aproximativ 13 luni.
CITEȘTE ȘI: Cine este, de fapt, Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor. Studiile sale sunt impresionante
Asociația Pro Infrastructură subliniază că acest ritm de execuție, de aproximativ 4,6% pe lună, este o performanță remarcabilă în contextul condițiilor specifice din România. Într-o postare pe pagina lor de Facebook, asociația felicită antreprenorii și subcontractorii pentru mobilizarea exemplară și pentru realizarea acestui tronson vital de autostradă într-un timp record.
”Așadar, Strabag și Geiger au pus în teren ~60% din lucrările necesare pe cei 15,7 kilometri în ~13 luni, deci un ritm mediu de execuție de 4,6% pe lună.
O mobilizare firească într-o țară modernă cu apă caldă permanentă, dar în România normalitatea de la alții este… anormală. Felicitări antreprenorilor și subcontractorilor lor. Drum bun tuturor!”, a transmis sursa citată.