Schimbare majoră pentru pensionari în 2022. Vestea începutului de an, așa vor primi anunțul
O nouă veste care are legătură cu pensiile o să îi surprindă pe cei care beneficiază de aceste venituri în fiecare lună! Iată că ar putea să aibă loc schimbări majore la nivelul Caselor de pensii. Românii trebuie să afle toate detaliile despre ce se poate întâmpla.
Ce schimbări majore sunt așteptate în 2022
În momentul de față, persoana care formulează cererea de pensionare primește decizia de pensionare, însă angajatorul nu este înștiințat cu privire la data emiterii acesteia sau cu faptul că a fost emisă. Totuși, situația ar putea să se schimbe total în următoarea perioadă. Mulți o să se bucure!
Este posibil ca o nouă obligație să fie respectată de către Casele de pensii atunci când vine vorba despre informațiile care au legătură cu vechimea angajaților.
Astfel, detalii cu privire la emiterea deciziilor pentru limita de vârstă, anticipată, anticipată parțial sau de invalitate ar putea să fie trimise către angajatori de Casele teritoriale de pensii. Un proiect de lege reglementează obligativitatea pe care o să o aibă Casele de pensii pentru a transmite respectivele detalii.
Ce trebuie să afle românii
Mai exact, Casele teritoriale de pensii ar trebui să trimită, în același termen în care persoana care a formulat cererea de pensionare pentru limită de vârstă, anticipată, de invaliditate sau anticipată parțial, o notificare către angajatori. Aceștia o să fie anunțați cu privire la emiterea documentului.
Astfel, angajatorii o să primească o Informare din partea Caselor teritoriale de pensii. Completarea textului de lege vine în contextul în care decizia de pensionare este comunicată doar angajatului în momentul în care contractul de muncă încetează de drept, potrivit romaniatv.net.
În acest caz, angajatorul poate să afle cu întârziere sau deloc despre emiterea deciziei de pensionare. În această situație, el se află în culpă cu privire la neemiterea deciziei de constatare a încetării de drept a contractului individual de muncă, după cum au punctat inițiatorii reglementării.
Ce detalii s-au aflat despre pensii
Cu acestea fiind spuse, constatarea cazului de încetare de drept a contractului de muncă se face în termen de 5 zile lucrătoare de la intervenirea acestuia în scris, prin decizia angajatorului, ținând cont de dispozițiile art. 56 alin (2) din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii republicat.
Dacă angajatorul nu știe de emiterea deciziei de pensionare, el nu poate respecta prevederile legale care au legătură cu termenul de constatare a încetării de drept a contractului individual de muncă. Respectiva propunere a fost aprobată de Senat, aflându-se acum în Camera Deputaților, aceasta fiind decizională.