Schimbare majoră în piața auto din România. Cât de mare este creșterea pentru aceste mașini

de: Năstase Mirabela
17 08. 2020

În plină pandemie de coronvirus, în primele șapte luni ale anului 2020, românii au achiziționat 3.772 de autoturisme ecologice, în fapt, o majorare a vânzărilor de 3,57% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, atunci când numărul achiziţiilor a fost de 3.642 de unităţi.

Schimbare majoră în piața auto din România

La data de 31 iulie 2020, datele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme (APIA) indicau că ponderea autoturismelor electrice și hibride noi în totalul pieței auto locale era de 6,1%, peste nivelul din anul precedent, când aceasta a fost de 3,9%.

Astfel că datele celor de la APIA menționează că, în intervalul ianuarie – iulie 2020, majoritatea achizițiilor au fost consemnate la categoria autoturismelor hibride, adică 2.477 de unităţi, în scădere însă cu 11,5%, comparativ cu primele şapte luni din 2019.

Vânzările de autoturisme electrice au o creștere de 38,6%, până la 988 de exemplare, în timp ce modelele plug-in au fost în număr de de 357 de unităţi, mai multe cu 115,1%, raportat la perioada de referinţă.

Creștere pentru aceste mașini

Tot aceleași dare statistice mai arată că, în topul celor mai vâdute autoturisme full electrice, conduce, după primele șapte luni, Renault, cu 285 de unităţi, urmată de Skoda (213 unităţi), Volkswagen (111), BMW (67), Hyundai (65), Nissan (42), smart şi Tesla (câte 31 de exemplare), Peugeot (24) şi Mercedes Benz (17).

De asemenea, cele mai multe autoturisme hibride vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de Toyota, cu 2.130 de unităţi, Lexus (113), Hyundai (76), Honda (74), Ford (56), Kia (21) şi Subaru (7). Mai mult, în topul comercializării de autoturisme plug-in, pe primul loc se află, la 7 luni, BMW, cu 65 de exemplare, urmată de Volvo (58), Porsche (43), Mitsubishi (39), Mercedes Benz (38), Ford (32), Hyundai (24), Mini (14), Land Rover şi Skoda (câte 10 unităţi).

La nivelul lunii iulie, în țara noastră s-au comericializat 883 de autoturisme ecologice, în creștere cu 21,3%, în comparație cu luna iunie, când se vânduseră 728 de unităţi, iar ponderea în total piaţă a scăzut la 6,9%, de la 7,2%

Conform Agerpres, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) a alocat, în acest an, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), 140 de milioane de lei pentru Programul „Rabla Plus”, cu circa 45 de milioane mai mult decât anul trecut. Așadar, calculele autorităţilor au relevat că, prin acest buget, ar putea fi cumpărate până la 3.000 de maşini electrice şi hibride.