Şase magazine Penny închise şi amenzi de milioane de lei. Neregulile găsite de de inspectorii ANPC

de: Ștefan R. Apostol
05 09. 2022

Conform unui comunicat al retailerului Penny, la această oră această deține aproximativ 306 de magazine, la nivel național. Dar, conform ANPC, nu mai puțin de 256 dintre acestea au fost controlate de inspectorii instituției. ANPC a anunțat și care au fost conluziile acestor verificări, precum și cuantumul amenzilor. ANPC mai spune că cel puțin șase magazine Penny au fost închise şi au fost date amenzi de milioane de lei.

ANPC închide șase magazine Penny! Amenzile au ajuns la peste 3 milioane de lei

Unul dintre cele mai importante lanțuri de magazine, Penny, a intrat pe lista de controale ale ANPC în aceste zile. Din cele peste 260 de magazine, nu mai puțin de 256, la nivel național, au fost controlate de inspectorii ANPC.

Deși, în primă fază, se credea că totul este bine și frumos, realitatea din teren a arătat o cu totul altă față. ANPC a emis astăzi un comunicat cu cele descoperite în magazinele Penny controlate de inspectori, instituția declarând că:

„În ultima săptămână, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale, pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, la nivelul întregii țări”, se arată în comunicatul de luni, 5 septembrie, al ANPC.

Din totalul de 306 magazine, cel puțin 256 au fost controlate și șase magazine Penny închise. În același timp ANPC spune că s-au dat și amenzi contravenționale în valoare  de peste 3 milioane de lei.

„Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny”

Controalele inspectorilor ANPC au scos la iveală extrem de multe nereguli în magazinele verificate în aceaste zile. În același timp, președintele ANPC, Horia Constantinescu, transmite un mesaj dur oficialilor companiei, declarând:

„A trecut prea mult timp de când nimeni nu a evaluat corespunzător activitatea acestui retailer. Iar el a uitat să mai fie suficient de atent cu dumneavoastră, consumatorii.

Ne vom vedea curând cu conducerea celor de la Penny. Sunt convins că au scuze, justificări, explicații și alte zeci de variante, altele decât acelea de a pune mâna pe mop sau de a o băga în buzunarul companiei pentru a înlocui echipamentele prea vechi. Strig eu în numele consumatorilor: RESPECTAȚI-NE!”, declară Horia Constantinescu.

Conform datelor furnizate de ANPC, iată ce arată concluziile finale ale inspecțiilor făcute:

  • 333 amenzi contravenţionale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
  • 110 avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializarea produselor alimentare neconforme, în valore de peste 100.000 lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, pentru 29 de unităţi
  • închiderea unităţii pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 6 magazine, din judeţele Bacău (4 unităţi), Prahova (o unitate), Giurgiu (o unitate).

Neregulile găsite de inspectorii ANPC

În ceea ce privesc neregulile găsite de inspectorii ANPC, comunicatul prezintă și care au fost acestea, după cum urmează:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită
  • comercializarea unor legume şi fructe necurăţate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite
  • comercializarea unor produse congelate cu exces de gheaţă şi modificări organoleptice
  • comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficienţe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă)
  • comercializarea unor ouă sparte, în cofraj
  • depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment
  • utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf
  • utilizarea unor cuptoare, la raioanele de panificaţie-patiserie, neigienizate corespunzător şi a unor tăvi arse
  • folosirea unor condiţii de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
  • deficienţe de etichetare a produselor alimentare şi nealimentare (lipsa unor menţiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.)
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
  • nerespectarea regimului promoţiilor (nu se menţionează perioada în care se derulează promoţia, nu există la vânzare produsul de referinţă pentru pachetele multi pack)
  • folosirea unui spaţiu de depozitare neigienizat corespunzător, cu paviment deteriorate
  • nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
  • neafişarea ingredientelor cu potenţial alergen al produselor care se vindeau vrac
  • lipsa afişării preţului unor produse, la raft
  • existenţa unor neconcordante între preţul produsului de la casa de marcat şi cel de la raft.