S-au închis mai multe magazine Lidl România. ANPC a dat amenzi usturătoare
Inspectorii ANPC au efectuat o serie de controale în mai multe magazine Lidl din toată țara. O bună parte dintre acestea au fost închise temporar, în timp ce altele au primit amenzi de circa 7,5 milioane de lei. Ce nereguli au găsit inspectorii?
Controale ANPC în 295 de magazine Lidl
În ultimele zile, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor Regiunea (ANPC) a demarat o campanie de verificare în mai multe magazine Lidl. De control au fost vizate 295 de locații din întrega țară. O bună parte din controale nu s-au soldat prea bine pentru operatorul economic.
Citește și: LIDL România, reușită în instanță cu ANPC. Au câștigat un proces important și nu mai plătesc amendă
Ce sancțiuni au aplicat inspectorii ANPC?
În urma neregulilor sesizate, inspectorii ANPC au aplicat 757 amenzi contravenționale în valoare de circa 7,5 milioane lei. De asemenea, au fost emise 113 avertismente de oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei.
Până la remedierea deficiențelor, 23 de puncte de lucru au fost oprite temporar. Alte 4 unități, din județele Botoșani, Galați și Giurgiu vor fi închise temporar pentru o perioadă de până la 6 luni. La acestea se mai adaugă și închiderea a șapte puncte de lucru din Regiunea București-Ilfov. Alte 43 de unități au primit o decizie de încetare a practicii comerciale incorecte.
”Ciupitul la cântar” a devenit o formă de comerț. Ciudat este că niciodată nu se gândește nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă știi că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puțin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar și nu numai!” – Horia Constantinescu – președinte ANPC.
Ce nereguli au fost descoperite?
Inspectorii ANPC au descoperit că la raft erau comercializate produse alimentare ce prezentau diferențe de gramaj. De asemenea, o bună parte dintre unități nu respectau regimul promoțiilor. Astfel, produsele multi-pack erau vândute la bucată. Pâinea era depozitată în lăzi neigienizate, iar fructele și legumele suferise mai multe modificari organoleptice. În plus, acestea erau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I. Mai mult, la raft putea fi găsite produse expirate.
Citește și: Modul în care LIDL te păcăleşte la raft. Aşa te convinge să cumperi mai mult, detaliul la care să fii atent!