Românii, loviți de o nouă taxă. Câți bani pot da din buzunar șoferii din aprilie 2021

Românii, loviți de o nouă taxă. Câți bani pot da din buzunar șoferii din aprilie 2021
Romanii, loviti de o noua taxa

Miercuri, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, pe nume Tanczos Barna, a estimat că o dezbatere publică în ce privește oportunitatea introducerii unei taxe de poluare ar putea începe în luna aprilie, după aprobarea bugetului și finalizarea discuțiilor în ce privește Programul Național de Relansare și Reziliență, notează Agerpres.

Românii, loviți de o nouă taxă

”În niciun caz nu poate decide ministrul Mediului dacă aplicăm sau nu o taxă. Am văzut ce s-a întâmplat în ultimii zece ani, când deciziile au fost luate pe grabă, fără o dezbatere publică şi fără a analiza situaţia juridică sau background-ul juridic al acestor decizii şi am ajuns la procese pierdute la Curtea Europeană de Justiţie. În niciun caz nu ministrul Mediului este cel care spune. (…) După aprobarea bugetului şi după PNRR, probabil începând cu luna aprilie (va fi iniţiată dezbaterea, n.r.). Aprobăm PNRR şi programele naţionale cu care venim în sprijinul autorităţilor locale şi autorităţilor centrale, în sprijinul diverselor ministere, pe programe verzi, după care începem şi această discuţie privind o eventuală taxă de poluare”, a spus acesta.

Ce a declarat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor

Tot ministrul a menționat că o dezbatere publică despre taxa de poluare trebuie să aibă loc în cursul lui 2021, amintind că în majoritatea statelor UE există o formă de taxare în baza principiului ”poluatorul plăteşte”.

”Vom lansa dezbateri publice şi discuţii atât cu autorităţile publice locale – unde avem infringement pe poluarea aerului – despre soluţiile care sunt propuse de UAT-uri în vederea reducerii poluării, cât şi cu cetăţenii, cu producătorii, cu dealerii auto, pentru a vedea în ce măsură România trebuie să se înroleze în grupul statelor europene care aplică diverse forme de taxare a poluării sau să trebuie să rămânem în grupul celor trei-patru state membre UE care nu practică nicio formă de taxare a poluării aerului. Este o dezbatere importantă, trebuie să vedem – în cazul în care nu va exista nicio taxă – cu ce măsuri putem să venim în vederea reducerii poluării, mai ales în marile centre urbane, în Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Cluj şi în celelalte oraşe unde constatăm aproape săptămânal că adevărul este că pe perioade scurte, intervale orare scurte, dar se depăşeşte limita admisă de poluare la nivelul UE”, a spus Tanczos Barna.

El a mai spus că programele care au fost iniţiate către minister vor fi derulate în continuare, având bugete ”cel puţin” egale cu cele din anii precedenți.

”Obiectivul nostru este să completăm lista de programe începând cu 2021, să folosim Programul Naţional de Relansare şi Rezilienţă pentru a veni în sprijinul cetăţenilor şi unităţilor administrativ-teritoriale cu alte programe. Nu vom renunţa la niciun program care a fost derulat de Ministerul Mediului şi facem tot posibilul să majorăm bugetele sau, cel puţin, să asigurăm nivelul bugetului din anul 2020 pentru fiecare program”, a conchis Tanczos Barna.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI