Restaurantele McDonald’s şi KFC din Bucureşti care au fost închise de inspectorii ANPC. Ce au găsit în locaţii

de: Stan Nicu
04 01. 2023

Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București a efectuat, în primele zile ale lui 2023, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din București. Așadar, care sunt restaurantele McDonald’s şi KFC din Bucureşti care au fost închise de inspectorii ANPC. Ce au găsit în cele două locaţii.

Două restaurante McDonald’s şi KFC din Bucureşti au fost închise. Cum erau păcăliți clienții

Inspectorii ANPC au descins în control la două cunoscute lanțuri de fast-food din București, respectiv McDonalds și KFC, situate în zona Piața Romană.

Astfel, s-au descoperit abateri în urma cărora s-a oprit temporar activitatea restaurantelor.

Cine deține cele două restaurante

Conform CPCMB, celebrele restaurante sunt deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA, potrivit Mediafax.

În urma neregulilor constatate de către comisarii CPCMB au fost aplicate amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și, în plus, s-a dispus oprirea temporară a activităților până la remedierea abaterilor și remedierea deficiențelor de informare. Termenul dat de CPCMB este de 30 de zile, de la data controlului.

Clienții erau furați în cele două restaurante

„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri.

Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Ce nereguli s-au mai descoperit

În urma controalelor au fost descoperite mai multe nereguli, printre care existența unor neconcordanțe în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj.

De asemenea, au fost constatate existența unor diferențe, în defavoarea consumatorului, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar.

Aparaturi stricate

În plus, s-a constatat lipsa mențiunii asupra ingredientelor care au un potențial alergen. În lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat, nu se făceau mențiunii asupra gramajului produselor.

S-a mai constatat folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf mult, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină.