Restaurant din Bucureşti, închis de ANPC. Ce au putut găsi inspectorii în bucătăria locaţiei
Este incredibil ce au putut descoperi inspectorii ANPC într-un restaurant de fițe din București. Acestora nu le-a venit să creadă ce văd în bucătăria locției respective, astfel că restaurantul a fost închis până când problemele vor fi remediate.
Restaurant de fițe din București închis de ANPC. Mizeria era la ea acasă în bucătărie
Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor au închis temporar un restaurant din Mega Mall București după ce au descoperit în bucătărie o mizerie de nedescris.
Inspectorii ANPC au dat piept în bucătăria restaurantului cu multă mizerie, cu gândaci, obiecte ruginite, iar sarmalele care trebuiau să ajungă la clienți erau ținute direct pe podea.
Cum se numește restaurantul cu probleme mari de curățenie
Astfel, inspectorii ANPC au decis închiderea restaurantului până la remedierea problemelor constatate.
Este vorba despre operatorul economic GXS PROIND SRL- „Genuine Romanian Cuisine”, cu punctul de lucru în București, Bulevardul Pierre de Coubertin, Nr. 3-5, Mega Mall.
Problemele găsite în bucătăria restaurantului
-agregatele frigorifice de refrigerare prezentau grătare cu vopsea exfoliată, rugină și o igienă precară;
-lada de congelare, acolo unde erau depozitate legumele, prezenta o igienă precară și depuneri masive de gheață;
-lipsea graficul de schimbare a uleiului;
hota și grătarul din unitate erau pline de urme de grăsime arsa;
utilizare bureți de sârmă;
-în spațiul de comercializare, erau expuse preparate finite calde depozitate în masa calda la temperaturi mai mici de +60*C.
-inspectorii de la ANPC au constatat în spațiul de lucru prezența insectelor vii (gândaci);
-preparate finite calde erau depozitate direct pe paviment (sarmale), dar și la temperatura mediului ambiant (ciorbe, varza);
-paviment neigienizat, deteriorat, cu bucăți de gresie spartă.
Mesajul directorului ANPC
„Față de cele constatate se încalcă prevederile art. 7(c)2 din OG 21/1992 rep. Pentru limitarea prejudicierii consumatorilor, se dispune oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor conform art.55(2)d/OG 21/1992rep”, a transmis Horia Constantinescu, directorul ANPC, într-o postare pe TikTok.
Ingredientele trebuie trecute în meniurile restaurantelor
Pe de altă parte, ANPC a decis ca restaurantele să aibă în meniuri ingredientele, materiile prime ale respectivelor feluri de mâncare.
„Concluzia specialiștilor ANPC a fost una singură, în beneficiul consumatorilor: dacă, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare și valorile lor nutriționale, pe etichetele acestora, iar consumatorul le poate citi și cunoaște toate aceste detalii, atunci când cumpără un produs din magazin, tot așa este normal să se regăsească același tip de informații care să descrie un preparat culinar servit într-o locație de alimentație publică.
Cu atât mai mult cu cât, în alimentația publică, operatorul economic achiziționează produse sau materii prime pe a căror etichetă sunt stipulate aceste informații, dar consumatorul este privat de dreptul de a le cunoaște, produsul nefiindu-i servit cu ambalaj, desigur”, anunță ANPC.