Renault a luat o decizie istorică. Mașinile Dacia sunt vizate
Renault a luat o decizie istorică, iar maşinile Dacia sunt vizate. Ce anunţ important a făcut, de curând, gigantul francez?
Decizie istorică pentru Renault în ceea ce priveşte organizarea
Compania franceză a anunţat, printr-un comunicat, un plan pentru reorganizarea grupului în jurul mărcilor sale, care vor fi regrupate în patru unităţi: Renault, Dacia, Alpine şi New Mobility. Astfel, noul proiect va fi orientat către rezultate mai bune şi realizarea unor economii de peste două miliarde de euro pe parcursul următorilor trei ani.
În ceea ce priveşte CEO-ul grupului, acesta va fi Luca de Meo, în timp ce Denis Le vot se va ocupa de Dacia, Cyril Abiteboul de Alpine şi Clotilde Delbos de New Mobility.
„Compania trebuie să facă trecerea de la o căutare a volumelor la o căutare de valoare şi profitabilitate. Organizarea în jurul a patru mărci puternice va permite lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat spre pieţe şi spre consumatori, în căutarea celui mai bun rezultat posibil. Acest lucru este esenţial pentru revenirea grupului”, a declarat Luca de Meo, noul director general al Groupe Renault.
Aşa cum era de aşteptat, pandemia de coronavirus a afectat grav şi industria auto. La final de mai, oficialii Renault au anunţat suspendarea mai multor proiecte pentru reducerea costurilor.
„Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criză majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităţilor operaţionale şi pe gestionarea riguroasă a resurselor”, anunța atunci grupul francez.
Dacia, afectată şi ea de noile schimbări
Noul plan prevede, printre altele, optimizarea producţiei, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, precum şi realizarea unor studii pentru adaptarea capacităţilor de producţie în Rusia şi raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze în lume, scriu cei de la incont.stirileprotv.ro.
De asemenea, după ce Renault a anunţat pierderi record în primul semestru din 2020, vor exista scăderi importante în ceea ce priveşte numărul de angajaţi, dar şi capacitatea de producţie a autoturismelor. Mai exact, s-au înregistrat pagube de 7,3 miliarde de euro din ianuarie până în iunie anul acesta.