Regula semaforului verde intermitent la dreapta. Ce trebuie să faci pentru a nu lua amendă, puţini şoferi ţin cont de asta
În mai toate intersecțiile mari, șoferii vor găsi acele semafoare care indică culoare verde pentru cei aflați pe prima bandă și vor să facă la dreapta. Dar, după cum au constatat cei de la rutieră, sunt puțini cei care știu regula semaforului verde intermitent la dreapta. Citește mai departe și află ce trebuie să faci pentru a nu lua amendă.
Care este regula semaforului verde intermitent la dreapta
În general, când vorbim de genul acesta de semnalizare, o lumină verde intermitentă pe un semafor înseamnă că semnalul este activat de pietoni, care doresc să traverseze o intersecție. În afară de asta, după cum bine se știe, mai există în intersecțiile mari acele semafoare care dispun și de o culoare verde intermitent indicând la dreapta.
Află aici și: Ce trebuie să faci când vezi albastru la semafor. Puţini şoferi ştiu acest detaliu, unde se foloseşte
Acest semafor dă dreptul șoferilor care se încadrează pe prima bandă să facă la dreapta, chiar dacă din stânga este verde, iar mașinile trec. Conform Codului Rutier, șoferii se pot deplasa, folosind regula semaforului verde intermitent la dreapta, dar nu fără a da prioritate mașinilor care vin dinspre stânga sau pietonilor să treacă pe trecerea de pietoni, în momentul deplasării din intersecție spre dreapta.
În același timp, regula semaforului verde intermitent la dreapta mai spune că un participanty la trafic care nu are intenția de a se deplasa spre dreapta, ci în față, pe sensul de mers, este obligat să lase prima bandă liberă pentru cei care au intenția de a se deplasa înspre dreapta.
Ce trebuie să faci pentru a nu lua amendă
Conform regulei amintite, șoferii au obligația de a nu bloca banda de ciruclație, dacă staționează la stop, având intenția de a se depasa înainte pe sensul de mers. În cazul în care se întâmplă o astfel de situație și există și un agent de la poliția rutieră, șoferul care a încălcat regula semaforului verde intermitent la dreapta riscă amendă și puncte de amendă, considerându-se ca și obstrucționare a circulației.
Când au apărut primele semafoare de circulație
Conform datelor vremii, se pare că 10 decembrie 1868 ar fi data oficială de naștere a primului semafor din lume. Acesta a fost instalat în Piața Parlamentului din Londra. Sistemul era compus din două panouri mobile atașate la brațe pivotante care erau manipulate cu ajutorul unei pârghii. Stâlpul era completat de un semafor iluminat cu gaz pentru a asigura vizibilitatea. Dar a fost de scurtă durată.
La mai puțin de două luni, semaforul a explodat, ucigându-l pe ofițerul de poliție care lucra la semne.Lumea a trebuit să aștepte 46 de ani până când utilizarea energiei electrice s-a generalizat până când primul semafor bicolor, care folosea această nouă energie, a fost instalat în Cleveland, în Statele Unite. Detroit și New York au adăugat galbenul între roșu și verde în 1920. Semafoarele pe care le cunoaștem acum s-au născut și au devenit norma în întreaga lume.
În 1923, primul semafor mecanic care folosea electricitate a fost instalat la Paris, la intersecția dintre Boulevard de Strasbourg și Grands Boulevards. Cele mai multe dintre cele mai mari orașe din Europa au urmat curând exemplul: Berlin în 1924, Milano în 1925, Roma în 1926, Londra în 1927, Praga în 1928, Barcelona în 1930, iar sistemul a fost exportat la Tokyo în 1931.
Descoperă și: De ce trebuie să decuplezi ambreiajul când stai la semafor. Avertismentul experţilor
Prima Convenție privind unificarea semnalelor rutiere a fost semnată la Geneva la 30 martie 1931. Scopul acesteia era de a spori siguranța traficului rutier și de a facilita circulația rutieră internațională prin intermediul unui sistem uniform de semnalizare rutieră. Majoritatea semnelor pe care le recunoaștem astăzi au fost definite prin acest tratat, iar smafoarele cu trei culori, roșu, galben, verde, au devenit standardul.