Supermarketurile britanice „se bat” pe prețuri, în timp ce cumpărătorii caută să facă economii pe fondul inflației rapide a facturilor la energie, a prețurilor la benzină și a costurilor la alimentelele de bază. Mulți fac adesea cumpărături de la Lidl, însă o decoperire arată că oamenii au fost induși în eroare de anumite reclame.
Astfel, două reclame Lidl care susțin că cumpărătorii ar putea face economii mari în comparație cu magazinele Tesco au fost interzise după o plângere a discounterului rival Aldi.
Autoritatea de supraveghere a reclamelor a declarat că va interzice reclamele, dintre care una care a susținut că este posibil ca cumpărătorii să economisescămai mult de 35% în comparație cu prețurile magazinelor Tesco la o gamă de produse cu tematică scoțiană, întrucât reclamele sunt „probabile să inducă în eroare”.
Autoritatea a spus că nu consideră că anunțurile, care au fost difuzate în Scoția, au arătat „suficient de clar” că economiile se referă doar la selecția specifică de produse afișate.
„Am considerat că consumatorii (din Scoția) ar putea înțelege mai mult economiile referitoare la diferențele de preț oferite de cele două supermarketuri”, a spus Autoritatea pentru Standarde de Publicitate într-un comunicat.
„Deoarece nu am văzut dovezi că acest nivel general de economii ar putea fi atins în mod obișnuit, am considerat că anunțurile ar putea induce în eroare.”, a mai spus Autoritatea.
Lidl a spus că reclamele sunt comparații specifice ale produselor afișate și nu crede că consumatorul nu poate concluziona în mod rezonabil că prețurile sunt în general mai ieftine decât cele ale Tesco.
Interdicția reia o luptă privind pretențiile privind prețurile dintre Aldi, Lidl și Tesco la trei ani după hotărâri similare împotriva ambilor discounteri germani în ceea ce privește compararea prețurilor cu cel mai mare supermarket din Marea Britanie.
Un anunț Tesco care pretindea că produsele sale Exclusive at Tesco erau mai ieftine decât atât Aldi, cât și la Lidl a fost, de asemenea, interzis și considerat înșelător în 2019, deoarece nu a clarificat că produsele nu erau disponibile în magazinele mai mici.
O serie de reclame din 2016, în care Aldi susținea că cumpărătorii ar putea face economii mari în comparație cu cele „patru mari” supermarketuri – Tesco, Sainsbury’s, Asda și Morrisons – au fost, de asemenea, interzise pe motiv că ar fi înșelătoare.
Cele mai recente date din industrie indică faptul că familiile au început să apeleze la magazinele cu discount în încercarea de a economisi bani, mulți alegând să facă cumpărăturile săptămânale de la magazine precum Aldi și Lidl.