„Reclama agresivă şi agasantă la Jumbo”. Ce au decis membrii CNA, după reclamațiile telespectatorilor
Te uiți la televizor? Dacă citești acest articol, sunt șanse mari să o faci. De fapt, suntem 99% siguri că da. Un studiu recent publicat, afirmă că 99% dintre gospodăriile posedă cel puțin un televizor. Un alt studiu spune că o persoană obișnuită se va uita la televizor timp de 9 ani în decursul vieții sale. Asta înseamnă mult timp petrecut în fața televizorului. Dar ce te faci când vine vorba de reclame, unele dintre ele extrem de agansate, repetitive și chiar enervante. O astfel de reclamă, ce este difuzată aproape zilnic pe micile noastre ecrane, este a celor de la Jumbo. Un număr important de telespectatori au reclamat spotul la CNA dar și la Consiliul Român al Publicităţii.
Reclame agansate și enervante invadează televizoarele
Cu toții suntem fascinați de televiziune. Fie că vă uitați la televizor pentru a vedea dacă Meredith și Derek se despart sau ucid un pacient în Anatomia lui Grey. Fie că vă uitați pentru a vedea prezentatorii făcând greșeli la știrile de seară. De fiecare dată există o mulțime de lucruri de văzut și de experimentat.
Dar cum rămâne cu toate acele reclame care rulează între unele dintre cele mai importante momente din filmul sau serialul preferat?
Se estimează că o persoană obișnuită va fi văzut peste 2 milioane de reclame până când va împlini 65 de ani. În primul rând, nimănui nu-i place marketingul agresiv și întreruperile din timpul filmelor. De-a lungul timpului au existat unele din cele mai enervante și agasante reclame din toate timpurile.
Reclama de la Jumbo reclamată la CNA
În cadrul acestei categorii, de reclame enervante, conform telespectatorilor, se numără și reclama lanțului de magazine pentru copii Jumbo.
Conform unor informații, preluate de Pagina de Media, un număr important de români au reclamat acest spot la CNA și chiar la Consiliul Român al Publicităţii.
„Va rog din suflet opriţi reclama cu Jumbo. Deranjează foarte tare neurologic, ţineţi cont ca sunt copii cu dereglări mintale care aud aceasta reclama, si sunt deranjaţi foarte mult!”, spune una dintre reclamaţii.
„Spotul publicitar Jumbo este o tortura psihica. Efectul este cel dorit, adica de a atrage atentia. INSA!!!! este stigator la cer! Nu conteaza nici postul nici ora la care e data aceasta reclama. Ea trebuie eliminata. Un cuvant repetat obsesiv, cu un debit, volum si tonalitate care te distruge psihic.”
„Reclama agresiva şi agasanta la ”Jumbo”, repetandu-se multiple ori, pe un ton agresiv, cuvântul ”Jumbo”! Va rog sa interziceţi imediat aceasta reclama abuzivă şi deranjanta! Mulţumesc!”
Reprezentanții celor două foruri au analizat reclama cu pricina, unii dintre reprezentanții CNA declarând „Nu ai ce să reproşezi. A fost o soluţie care pentru unii e enervantă, dar să ştiţi că şi copiii sunt enervanţi”.
Cât despre reprezentanții CRP, aceștia sunt de părere că „nu s-a constata elemente care ar putea afecta psihic un consumator mediu”. Cu alte cuvinte, reclama magazinelor Jumbo nu va fi interzisă pe micile noastre ecrane.