Proiectul de lege care îi va îngenunchea pe şoferii din România: maşinile parcate pe trotuar vor putea fi ridicate
Care este proiectul de lege care îi va îngenunchea pe șoferii din România: mașinile parcate pe trotuar vor putea fi ridicate. Deputații urmează a vota un proiect de lege care prevede modificarea legislației în vigoare, în așa fel încât autoturismele parcate ilegal să poată fi ridicate chiar şi de pe trotuare. Proiectul a fost respins în Senat, însă urmează să fie votat, săptămâna viitoare, în Camera Deputaţilor, în calitate de cameră decizională.
Proiect de lege: maşinile parcate pe trotuar vor putea fi ridicate
Maşini ridicate chiar şi de pe trotuare, asta vizează proiectul de lege care urmează să fie votat săptămâna viitoare, în Camera Deputaţilor. Proiectul a primit un raport pozitiv în Comisa Juridică din Camera Deputaților, astfel încât are șanse să fie adoptat de către deputați. Dacă acest proiect va fi adoptat, legea va ajunge la preşedintele Klaus Iohannis pentru promulgare, iar după publicarea în Monitorul Oficial legea va produce efecte, adică maşinile parcate ilegal vor putea fi ridicate chiar şi de pe trotuare.
„Ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar este o măsură eficientă ce poate fi dispusă de poliţie, mai ales în cazurile în care astfel de vehicule stânjenesc grav sau creează situaţii de pericol pentru participantii la trafic.
În forma în vigoare a Codului Rutier, această măsură poate fi dispusă doar dacă maşinile sunt staţionate ilegal pe partea carosabilă. Prin urmare, dacă un vehicul este staționat neregulamentar în întregime pe trotuar, poliția nu poate în prezent dispune ridicare acestuia”, se menționează în expunerea de motive redactată de deputatul Cătălin Drulă.
Ce se arată în expunerea de motive a proiectului
În expunerea de motive a proiectului se mai arată că prin această formulare, „poliţia este privată de un instrument eficient prin care poate înlătura pericolul creat, spre exemplu, de blocarea accesului de către o maşină parcată neregulamentar într-un spital sau o şcoală sau o grădiniţă”.
Un alt exemplu este dată și situația în care, prin staţionarea vehiculului respectiv, pietonii – inclusiv părinţi cu copii mici sau persoane cu dizabilităţi – sunt forţaţi să folosească carosabilul pentru deplasare expunându-se astfel riscului de accidente.
„În toate aceste situaţii, din cauza formulării actuale a legii, poliţia nu poate dispune singura măsură care înlătură efectiv pericolul, adică înlăturarea acelui vehicul”.
În expunerea de motive mai sunt indicate și lipsa locurilor de parcare şi politicile de mobilitate urbane defectuoase, ca fiind probleme reale în orașele din România, poliția având nevoie de instrumente eficiente pentru a înlătura această stare de pericol acolo unde există.
Tot în expunerea de motive se mai indică și că „ această iniţiativă legislativă elimină sintagma „pe partea carosabilă” din prima propoziţie a art. 64 alin. (1) din OUG 195/2002”.