Este unul dintre alimentele care au cei mai mulți adepți. Cererea pe piață crește anual în cazul acestuia. Pe rafturile supermarketurilor este disponibil într-o mulțime de variante, fiind o plăcere și pentru copii, și pentru adulți. Află în rândurile de mai jos care este produsul care va dispărea din magazine. Specialiștii spun că va deveni de lux.
Un produs mult iubit de români – atât de copii, cât și de adulți – riscă să dispară din magazine. Specialiștii susțin că acest eveniment nu mai rămâne la nivel de scenariu, ci reprezintă o certitudine. Așa va și rămâne, dacă nu se vor lua măsuri în acest sens, potrivit informațiilor prezentate în lucrarea „2038. Atlas despre viitorul lumii”.
În cartea citată, autoarea Virginie Raisson, om de știință geopolitică francez, trage un semnal de alarmă cu privire la disponibilitatea pe piața din viitor a unui produs comercializat în numeroase state ale lumii. Este vorba despre ciocolată. Sună șocant, nu-i așa? Ei bine, experții susțin că produsul nu va mai fi găsit atât de ușor în magazine, în viitor.
Ciocolata riscă să dispară din supermarketuri din cauza penuriei de cacao. Așa cum cel mai probabil știi deja, produsul, indiferent dacă vorbim despre ciocolată neagră sau cu lapte, este realizat pe bază de cacao. În prezent, se consumă anual 8, 5 milioane de tone de ciocolată. Această cifră va scădea brusc în circa două decenii, susțin experții.
Potrivit lui Virginie Raisson, în anul 2038, ciocolata va dispărea din multe magazine din lume. La vremea respectivă, va fi considerată un produs de lux, deși poate fi dificil de crezut un astfel de lucru, având în vedere că în prezent poate fi găsită în numeroase supermarketuri, sub diverse sortimente.
Ciocolata care se va comercializa peste două decenii va arăta diferit de cea cu care suntem obișnuiți astăzi, precizează Virginie Raisson, în lucrarea „2038. Atlas despre viitorul lumii”. Ingredientul principal al acesteia, cacaua, va fi înlocuit cu nuci, zahăr, lapte, stafide, orez și diverse tipuri de ulei, chiar și ulei de palmier.
Penuria de cacao va bulversa, probabil, oamenii, mai ales în circumstanțele în care cererea pentru ciocolată crește de la un an la altul. În China, de exemplu, în doar un an de zile, cererea pentru ciocolată a crescut cu nu mai puțin de 75 de procente.
„Pentru a crește, boabele de cacao au nevoie de multă ploaie, însă tropicele ploioase sunt din ce în ce mai puține. Schimbările climatice vor avea un impact semnificativ asupra producției de cacao din Africa de Vest, până în anul 2030. Acest lucru înseamnă că ingredientul de bază al ciocolatei, plantat astăzi, cacaua, va trebui să se adapteze la schimbări în ceea ce privește precipitațiile și temperaturile mai ridicate”, a explicat Mark Lundy de la Centrul Internațional pentru Agricultură Tropicală (Ciat).
Experta Virginie Raisson a subliniat că una dintre modalitățile prin care se poate evita ca ciocolata să dispară din magazine este dezvoltarea de boabe de cacao rezistente la schimbărileclimatice. În Franța, această problemă se află deja pe agenda Institutului Național de Cercetare Agronomică.