Produsele cu care designerul lui Carmen Iohannis a dat lovitura. Andreea Tincu vinde peste tot: „Inclusiv oameni apropiați au fost reticenți” EXCLUSIV
Andreea Tincu este o creatoare de modă de la Iași a cărei notoritate a crescut pe măsură ce Carmen Iohannis, Prima Doamnă a României, i-a purtat rochiile în vizite oficiale. Talentată și pasionată de ceea ce face, aceasta s-a remarcat pe piața din România prin inovație și calitate.
De pildă, eșarfele din mătase au prins cel mai bine la public, iar vânzările record i-au crescut rapid cifra de afaceri a firmei. În interviul exclusiv acordat pentru Playtech Știri, designerul ne-a explicat cum a reușit să aibă succes cu colecțiile de eșarfe și cravate, dar și că Ingrid, fiica ei se ocupă de contracte și campaniii, fiind un brand de familie și reinvestind constant profitul în această afacere.
Andreea Tincu: „Mi-a venit această idee în 2016 să fac o serie de eșarfe după picturile mele”
Andreea Tincu se bucură de succesul pe care produsele ei îl au în rândul publicului, mai ales că multe instituții ale statului i-au cumpărat, în ultimii ani, eșarfe și cravate din mătase.
„S-a făcut acest program elicitatie și acolo toată lumea poate posta, poate lua anumite licitații sau nu. Pe lângă faptul că eu sunt designerul primei doamne, am creat această linie de eșarfe și de cravate care funcționează având foarte mulți clienți.
Sunt sute de clienți, nu instituțiile statului, sunt sute de clienți corporații, persoane fizice. Pentru mine este o onoare acest lucru și mă bucur că am găsit un produs de designer care funcționează și care este foarte bine primit pe piață”, ne-a spus ea.
Totul a pornit de la o idee pe care designerul a pus-o în aplicare în urmă cu 8 ani. Aflând despre intenția ei de a-și dezvolta afacerea, mulți oameni s-au grăbit să o descurajeze, considerând că investiția nu ar fi una inspirată.
„Eu sunt absolventă de Arte Plastice. Pictez și ceea ce pictez, prin modă, care e partea industrială, nu ajunge la clienți așa cum mi-aș dori. Și atunci mi-a venit această idee în 2016 să fac o serie de eșarfe după picturile mele.
Am început cu 4-5 eșarfe , care și la ora actuală se regăsesc în colecția de eșarfe și sunt modele comandate. Foarte mulți oameni mi-au spus: „Andreea, nu ai ce face! Nu începe chestia asta, nu va funcționa!”
Deci inclusiv oameni apropiați au fost reticenți, dar, surpriză, a crescut și este o parte a business-ului foarte importantă pentru noi. Adică, la ora actuală, mare parte din colecțiile Andreea Tincu și pentru 2024 vor fi pe eșarfe focusate”, a declarat, pentru Plautech Știri, Andreea Tincu.
Designerul ne-a mărturisit că se concentrează pe tot ceea ce ține de creație, dar și că fata sa este parte importantă în afacerea de familie.
„Nu mă ocup de partea aceasta de contractări, se ocupă fiica mea, Iris, dar orice firmă românească poate să controleze, există acest site elicitatie și atunci sunt și licitații directe și prin licitație publică pe care poate să le câștige orice designer dacă are o firmă fără datorii.
Sunt câteva condiții pentru a putea participa, trebuie să nu ai datorii la stat în primul rând, să poți face produsele pe care spui că le faci și atunci da, poți achiziționa. Sau sunt chiar instituții ale statului care au voie să achiziționeze în baza unui buget un anumit produs pentru cadouri, pentru protocol”, ne-a explicat ea cum funcționează lucrurile.
Andreea Tincu și-a pus amprenta nu doar pe propriile creații, ci are colaborări importante cu diverse firme.
„Eu sunt și designerul primei doamne alături de alți designeri, ăsta este businessul meu. Eu nu aș putea trăi efectiv doar din haine. Hainele îți asigură o anumită vânzare, dar pe piața românească este destul de greu să poți să reziști doar din haine.
Eu sunt designer și prestez servicii pentru firme care vor să le fac colecțiile și atunci prin intermediul firmei mele prestez servicii design. În acești ani am mai făcut colecții pentru numeroase firme.
Separat de aceasta este partea de brand Andreea Tincu, care produce atât haine, cât și accesoriile – colecțiile de eșarfe și de cravate, colecțiile de eșarfe fiind însă majoritare la ora actuală”, a precizat ea.
Produce eșarfe și cravate pentru Comitetul Olimpic Sportiv Român
Chiar dacă se bucură de notorietate prin prisma colaborării cu Prima doamnă a României, designerul continuă să își facă munca cu aceeași pasiune, iar rezultatele nu întârzie să apară.
„Este un contract cadru pe care l-am luat la Comitetul Olimpic Sportiv Român, tot așa a fost licitație publică, deci putea participa oricine. Iar în rest pregătim colecțiile noi și am făcut planuri pentru 2024 care sperăm că va fi un an bun. Este vorba tot de un contract cu eșarfe și cravate”
Potrivit datelor de la Registrul Comerțului, în anul 2015, firma AndreaTincu avea o cifră de afaceri peste 160.000 lei și un profit de peste 1000 lei. În prezent, cifra de afaceri a depășit un million de lei, iar profitul este de 225.000 lei.
„Eu sunt designer vestimentar, dar, în același timp nici nu aș putea să mă angrenez într-o chestie care nu ar fi până la urmă profitabilă și mi se pare o chestie foarte bună. Atâta timp cât plătești dări la stat, plătești angajați, aduci un plus societății.
Și este normal că a crescut, firma a fost înființată în 2011, iar eu inițial prestam doar servicii design pe ea, de asta nici nu era foarte mare cifra de afaceri. Ulterior a fost dezvoltată cifra de afaceri când într-adevăr au prins avânt eșarfele.
Asta este realitatea. Este un brand de familie, adică partea de reclamă, partea de campanii fiica noastră le gândește. Ideea este că întotdeauna am pus prioritară firma.
Noi sigur reinvestim în firmă, adică la noi nu există cheltuieli să depășească mai mult decât niște cheltuieli absolut normale pentru o familie în România. Este important să păstrezi un cash flow pentru firmă, să nu ai datorii atât la stat cât și la alte firme”, a mai spus, pentru Playtech Știri, Andreea Tincu.