O decizie recentă luată de autorități și care va fi pusă în aplicare peste doar câteva zile a stârnit un val de nemulțumire în rândul comercianților și celor din industria alimentară. Acestea sunt produsele care nu vor mai fi vândute în magazine din 1 noiembrie. Precizările făcute de Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Se pregătesc schimbări importante pe rafturile magazinelor din România. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a transmis, printr-o adresă către marile rețele comerciale ce funcționează pe întreg teritoriul țării, că, începând din data de 1 noiembrie 2022, se interzice vânzarea produselor alimentare ce au acea etichetă – semafor, cunoscută și ca etichetă Nutri-Score, care are cinci culori, de la verde la roșu, în funcție de aportul caloric al produselor.
Decizia ANPC a fost luată în contextul în care nu există o legislație națională și nici una comunitară pe care existența acestora să fie bazată. Interdicția a stârnit însă un val de nemulțumire în rândul comercianților și celor din industria alimentară.
„Sub rezerva că scara Nutri-Score, această formă de evaluare a aportului nutrițional, trebuie evaluată corespunzător. Nu ne putem lăsa pe mâna unor companii ce implementează o evaluare nutrițională fără a lua în calcul ce aport energetic și nutrițional are nevoie fiecare cetățean al Europei, în funcție de zona geografică în care locuiește, de specificul muncii acesteia.
Nutriția nu poate răspunde doar „sănătos” sau „nesănătos”, mulți dintre cetățenii europeni au nevoie de un aport caloric suplimentar, pentru că locuiesc în zone mult mai friguroase decât cei din sudul Franței”, a explicat Horia Constantinescu, potrivit Gândul.
Președintele ANPC a precizat că instituția pe care o conduce nu își dorește să contribuie la risipa alimentară, declarând că se ia în calcul găsirea unei modalități prin care produsele deja ambalate care au ajuns în depozitele furnizorilor și retailerilor să poată fi comercializate.
„Ne dorim cu siguranță să nu contribuim la risipa alimentară și, da, vom lua în calcul ca toate produsele aflate deja ambalate, în depozitele marilor retaileri și cele aflate în depozitele furnizorilor, dar la nivelul țării noastre, să poată fi comercializate și să găsim o formulă pentru ca informațiile pe care noi dorim să le transmitem, ca autoritate, consumatorilor, să fie puse la dispoziția acestora”, a spus Horia Constantinescu pentru sursa citată.