Producătorii de bere reduc conținutul de alcool, nu și prețul. Veste proastă pentru unii dintre români
Producătorii de berereduc conținutul de alcool al unora dintre cele mai populare mărci, dar nu și prețul. Astfel că, unii români se pot lovi de o situație fără precedent,c are îi va întrsita de-a binelea.
Berea dispare din magazine?
Greene King, un important producător de bere și un lanț de pub-uri din Marea Britanie, a redus conținutul de alcool (ABV), al popularei sale Old Speckled Hen pale ale la 4,8% de la 5%, a declarat un purtător de cuvânt al Greene King pentru CNN.
Cotidianul Mail on Sunday, care a publicat o anchetă duminică, a transmis că producătorii de bere și-au păstrat intactă dimensiunea sticlelor și a cutiilor, cu aceeași cantitate de lichid, dar au redus cantitatea de alcool. Întrucât, în conformitate cu legislația din Marea Britanie, producătorii de bere plătesc mai puține taxe pe băuturile cu un conținut mai scăzut de alcool, ziarul a susținut că firmele au profitat de această economisire în loc să o transfere clienților prin prețuri mai mici.
Citește și: Ce se întâmplă dacă bei bere în fiecare zi. Românii vor avea o surpriză neplăcută
Schimbările majore produse de creșterea inflației
Inflația prețurilor de consum din Marea Britanie rămâne încăpățânat de ridicată, ajungând la 8,7% în aprilie. Inflația a scăzut înapoi în ultimele luni, dar încă este mai mare decât în orice altă țară din Grupul celor Șapte. Oamnii vazând această situație, chiar și româniicare locuiesc în Marea Britanie, au decis să adopte un stil de viață mai sănătos.
Purtătorul de cuvânt al Shepherd Neame a declarat pentru CNN că marca a redus conținutul de ABV al berilor sale pentru a reduce consumul alcoolului, observând schimbări în comportamentul acestora.
„Consumatorii alegeau din ce în ce mai mult băuturi cu un conținut mai scăzut de alcool, ca parte a unui stil de viață sănătos.”, a declarat acesta.
Ba mai mult decât atât, Emma McClarkin, directorul executiv al Asociației Britanice de Bere și Pub, a spus că, în ciuda redresării inflației din Regatul Unit, întreprinderile încă simt foarte mult creșterea inflației și pur și simplu găseau modalități de a absorbi costuri mai mari.
”Berarii s-au confruntat cu creșteri tot mai mari de prețuri pe lanțurile de aprovizionare în ultimii doi ani și, pe cât posibil, au absorbit costurile pentru a evita clienții să plătească peste șansele pentru berea lor”, a spus McClarkin.
Citește și: Băutura care se scumpește în 2022. Românii o consumă cel mai des